Cindy benchmark har blitt min favoritt benchmark øvelse, av en eller annen grunn. Sikkert fordi det er bodyweight. Og det er på en måte min safety zone. Er noe trygt med det.
Ikke handstand delen da.
Del A ble wallwalk trening for meg. Som føltes egentlig bra det og.
Det ble en liten pr (yey) 14+8 reps Opp fra 13+13
Fornøyd med det. 🙂 Og for en gangs skyld er jeg ikke på bottom three på tavla! 🙌😅
Matplanen går også etter planen Hadde en sykt grønn og god lunch. Avokado og hvitløk altså!!! En drøm.
Nå skal jeg egentlig ikke gjøre dette om til en matblogg, men skal holde det til CrossFit og trening.
Jeg er hjemme fra ferie, og det blir Wod i dag kl 15 ! Eneste forskjell er at jeg skal ha hjemme trening etter denne smoothien 😅🫡 Må slenge inn 3 ekstra økter i uken om programmet skal virke best mulig. De lover at denne livsstilen blir tøff, og det tror jeg på. Men jeg er tagga og klar! Lets go.
Så, jeg har plutselig bestemt meg for å gjøre en endring i livsstilen min. Jeg skal trene mer og spise bedre, kort fortalt. Noen mener kanskje jeg allerede trener nok, og siden jeg er veganer på 10år pluss nå, så er jeg sikkert supersunn.. men jeg er ikke det. Jeg spiser mye enkle måltider, processed food og sikkert mye junk og sjokolade.
Når jeg nå nærmer meg 40årene også så skjer det jo ting med kvinnekroppen som jeg ikke er helt komfortabel med (enda). Så da må jeg være litt frempå nå, og ta et grep.
Jeg har i mange år vært stor fan av calisthenic dude ” Frank Medrano”. Han er på mange områder ett forbilde. Han er Superfit, sterk beyond reasons og blitt alt med å spise ordentlig vegansk og trener body weight. Ergo ting jeg kan gjøre hjemme i stua.
Så jeg kjøpte like gjerne en subscription hos ham, og får nå daglig customized food plan, og treningsprogram 3 ganger i uka.
Jeg er på reise i dag, så får begynne i morgen.
Jeg er ganske hyped på mat planen , og håper det blir bra. Det blir en utfordring siden jeg ikke like å lage mat, men nå må og skal jeg! Dette er ikke en diett, men en livslang plan (aka livstil) så det blir tøfft, men jeg vil virkelig få det til.
Matplanen blir vegansk og er designet for høyt inntak av energi, som er akkurat det jeg må ha med CrossFit og sånt i tillegg:)
Jeg er veldig spent. Så tre dager i uken blir det rett og slett en ekstra økt på meg.
Han sier også at jeg må fortelle venner og familie om denne planen, for jeg kommer til å trenge støtte og heiarop 😅 det gjør det lettere å holde seg motivert og fokusert på langtidsmålet.
Så fingers crossed. Jeg er ikke fremmed med bodyweight trening (da jeg drev med freeletics før crossfit) så den delen blir bare tungt, men doable:)
Blir vanskelig med matplan og skiftarbeid, men jeg får bare sette av tid i dagen i forvufor å lage mat for neste dag og sånt.
Tenk om jeg kunne få bort snopesug og Pepsi max, da? At en smoothie kanskje blir min fremtidige kose-drikk 😊
Jeg er spent. Og for de som tenker at jeg nå skal slanke og sulte meg, så er ikke det målet. Jeg vi spise bedre, uten å gå rundt sulten. Og viser det seg at jeg blir veldig sulten hele tiden, så spiser jeg mer (men riktig) ingen snarveier!
Spiser man riktig og rikelig med rett mat (med høy energi innhold) så er det jo bare win 🙂
Med hotell gym så vet man aldri hva man kan gjøre. De aller fleste er ganske dårlige, med mye speil og lite utstyr, gjerne slitt. Men dette gymmet på denne ferien var faktisk ganske bra når det kom til utstyr. Hadde litt av alt, men ikke nok til å bli gjennomført bra.
Men klarte nesten å gjenskape nok utstyr til dagens WOD. Med noen endringer. Jeg gjorde pushups i stedet for pullups, fordi den stangen de hadde er ikke programmert for små fingre. Samme for knee to elbow, de ble gjort på bakken for min del. Jan gjorde de ordentlig ✌️
Oooog jeg gjorde greiene med stang med dumbel i stede for, siden det kun fantes en stang. 2x10kg for push press og 2x12kg for deadlift. Kunne sikkert tatt mer, men det sto i programmet at det skulle være lette vekter, så da ble det så.
Og vi ble sliten begge to, så selv med improvisasjon med “lette” vekter, så var det mye bedre enn ingenting:)
Jeg har gjort litt småting daglig, selv om det ikke er crossfit,så lovet youtube og Frank Medrano (fitness athletic dude) fatburn workouts, så jeg kjørte på da. Det var dritharde 10-20 min med mye heseblesende øvelser 😂✌️
Det var så utrolig hyggelig på trening i dag. Sånn mer enn vanlig. Sykt god stemning. Masse skravling med folk jeg vanligvis ikke snakker med (no reason) og det gjorde at jeg er i så godt humør enda, flere timer senere.
Bra team på woden, ble bra sliten og alt det der. Selskap på bussen hjem til og med.
Det ble endel double dumbel thrusters i dag, hvor jeg prøver meg på 15kg i hver hånd. Sssssaaa**** tungt 😂 kjenner det godt i beina etter andre øvelser med bein i tillegg. Man skal kjenne at man lever ✌️
Så da er jeg i grunn klar for jobb, etterhvert jeg da
Dagens benchmark “Grettel” har jeg gjort før. Har market i loggen at sist gang hadde jeg 30kg på stangen og skrevet en notis “tette bihuler” 😅og brukte 7min og noe. Haha.
Jeg tenkte jeg skulle prøve 35kg i dag, og se hvor langt jeg kommer. Å gjøre denne rx med 43kg blir litt voldsomt for mitt nivå. Særlig hvis en skal prøve å komme igjennom på 10 min ..
____________ Tid har gått, og jeg har i skrivende stund gjort dagens Grettel.
Det ble 35kg Og tiden ble 07:45 min
Også ble det totalt 1min og 45min dead hang (totalt) som finisher.
Jeg er helt drepen i grepet 😅 Er fornøyd sånn sett med 35kg.
Fikk veldig push på sidelinjen – så det hjalp for å få de siste repsene fort inn.
Ble ikke noen pr på cleans i dag, som del A Men det er helt i orden, var Ikke så langt bak gammel max (50kg) med 47,5 kg .
Disse olympiske løftene er veldig av og på – dagsformen, og hva hodet er med på.
Det er underlig hvordan klassen “Don’t bring a friend” (Advanced class) i fjor var stappfulle, med lange ventelister på kreative løsninger for å få plass til alle, plutselig har blitt ukas klasse der det er minst folk på. Haha. I dag var vi bare 5. Egentlig veldig koselig. Jeg liker små timer. Alltid veldig sosialt og alle får liksom tid til hverandre.
Men kan jo forstå at halve påmeldingslisten forsvant så snart folk så hva programmet var. Haha
Jeg tror ikke mine øyne. Skal jeg endelig få slå på dekk? Etter 5 år og noe med CrossFit så skal jeg endelig få slå på dekk! Det er ikke noe som er mer crossfit enn å slå på dekk… Haha. Gleder meg. Jeg har alltid hatt lyst å prøve, og aldri skjønt helt hvorfor vi aldri har slått på dekk. Det står jo ett der – i gymmen… Til pynt 😂
Jeg ble faktisk overrasket, men gleder meg. Liker forandringer, særlig siden jeg hintet i går til at det var så lite av det. Jeg syns også D-ball over shoulder er noe vi gjør for lite, så dette er en gøy økt (minus alle kaloriene, de kunne vært vekke… Haha)