Tur er også trening.

I helgen har Bergen hatt veldig fint vår-vær. Ikke supervarmt, men strålende sol med varme i.
Meldt 12 grader, men satt du i lun uten vind, så var det nesten tskjortevær.

Er så glad jeg fikk bruke mye tid ute på Søndag. I solen!

Den gikk med til tur. Sammen med en venninne og hennes hund, så ble det plutselig en 7km lang tur.
Først i skauen, så ble den bare gradvis forlenget fordi vi skulle finne den andre stien, som ingen visste hvor var. Til slutt bestemte vi for å prøve å gå den nye sykkeltunellen.
For de som er kjent i Bergen, så kom det nylig bybane fra byen til Fyllingsdalen. På denne strekningen ble det bygget en rømingsvei for bybanetunellen, men de klinte til med å lage dette til en sykkel og gang-tunell i samme slengen. Utrolig fin må jeg si.
Denne er 5km lang.

Kera (min hund) var bra sliten på slutten av turen, men hun klaget ikke. Utrolig sprek til å være 12 år, må jeg si.
Jeg var ganske sliten selv da jeg kom hjem til sofaen.
Men det var så fantastisk deilig følelse av å ikke ha kastet vekk en så fin dag med å ikke være ute.

Også i dag tidlig sto jeg opp 06:30 for å ta dyret opp på fjellet/skogen for en god tur før jobb. Hun er jo litt rar og angsty for tiden, så fikk tips om lang/slitsom tur før jobb, så hun blir god og sliten og bare vil sove.
Så da får det bli sånn. At jeg blir ekstra  trøtt og må prøve å legge med tidligere få så være. Hundens velvære kommer først.

Det ble opp i skauen. Ingen folk. Stille og deilig (og litt kaldt) jeg småjogger sammen med henne på stiene, løper litt offroad, så hun får hoppet og sprettet litt. Rom for snusing får hun også, og vips, en solid morgentur for store og små.

Etter en 40minutter er vi hjemme igjen. Jeg har 15minutter til å ‘slappe av’ før jeg tok sykkelen frem, og sykle til jobb.
Aktiv morgen. Men den er egentlig ikke så dum når jeg tenker meg om. Hvis jeg klarer å holde det sånn, så får jeg kanskje en sunn og god start på dagene. Kanskje litt kondis også. Ha ha.
Lett å si når det er fint vær. Det blir nok en større utfordring når det høljer ned og alt er vått, surt og sleipt.

Men det virkert.
Kera la seg godt til i sengen sin, og gadd ikke følge meg til døren når jeg dro til jobb engang. Godt tegn.
Har ikke lyst å ha en shaky hund som jeg må gå fra. (Det var tilfelle forrige uke. Og det er ikke greit.)

Så, da er jeg spent på hva hund jeg finner når jeg kommer hjem, og om jeg får lov til å gå på trening i kveld. Slengte meg på den seneste timen Crossfit har i dag, kl 20, men den er full for øyeblikket, så vet ikke om jeg får plass. Hvis ikke så blir det egentrening. Hvis Kera ikke syns det er aktuellt at jeg går ut igjen, så blir det egentrening hjemme.
Vi får se.

Men, ja.
Aldri undervurder en god tur. Får en sånn god følelse etterpå.
Særlig etter en god tur i skog og fjell. Det er så deilig med mose og røtter under beina. Beste underlaget en kan ha.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg