Tilbake fra ferie.

Omsider tilbake etter en ukes ferie i litt sol og varme!

Det ble ikke helt på latsiden, selv der. Fant den lokale Crossfit boksen ”Crossfit 27 Tenerife” som bare var helt fantastisk.
En enorm garasje fylt med masse leketøy som alle Crossfittere bare kan drømme om. Kjempegøy å prøve seg på alt!

De hadde monkeybars (som jeg syns var veldig gøy å henge i) de hadde battleropes, som vi lekte litt med (pull and push stuff) på den ene wod’en. Gøy.
Vi fikk klatre mer i tau på en annen wod. Vi løpte i motbakke – ikke så gøy
De hadde en hel del kjerne oppvarminger som var veldig kjekt. Det er så trengende.

De hadde til og med en liten klatrevegg (men vi prøvde ikke denne. . . så for lett ut. ha ha) var kanskje mer ment for barn.

Jeg har egentlig bare godt å si om denne gymmen. Programmene var veldig ulik de vi har hjemme, men likevel veldig old school crossfit følte jeg. Vi ble slitne og fornøyde.
De hadde også mandatory score listing, så her slapp ingen unna. Alle MÅTTE skrive opp scoren sin. Og i god stil, så var jeg igjen på nedsiden av scorelisten, i beste fall i midten.

Så ble 4 dager med crossfit på en ukes ferie. På begge to 🙂


Så nå er det første dag tilbake på jobb, så da blir det første økt hjemme igjen.
Den ser sånn ut.
En typisk Wod i Crossfit Bryggen stil.

Ikke noe galt med det. Både meg og Jan er ganske enig om at av alle de forskjellige boksene vi har vært innom både lokalt og internasjonalt så er det noe blodhardt med Bryggen treningene. De er litt mer jævlig enn alle de andre.
Men på hver sin måte. Kanskje jeg bare har vært innom de andre gymmene på en av deres ”chill” dager. Hvem vet?
Ha ha.

Chill eller ikke. Man blir alltid sliten.

På en annen side, så skal jeg prøve noen uker med noen korte styrke økter før dagens wod fremover.
Fant en link med et program jeg skal holde meg til i 6 uker om gangen.
De lover jeg skal etter endt uke øke maksen med noen kg, så vi får se om det har noen effekt, om jeg klarer å holde det. Eller om jeg går lei ett eller annet sted inni. . .
Jeg tenkte å begynne med Deadlifts.
(så squats, så benk, )
Så er det litt annet ekstra mellom der, som back exctensions, skulder og depht pushups.

Vi får se hvordan det fungerer, og hva jeg rekker å få tid til.

Og tøye etter trening (!)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg