Tau- tirsdag

Av en eller annen grunn har jeg fått en liten forkjærlighet for tau klatring, eller rope climb som det heter i crossfit verden.
Tror det har noe med at det er noe vi ikke gjør så ofte også er det litt annerledes enn alt mulig annet. . . og litt fordi jeg klarer å klatre til taket. Ha ha.
Nå er det ikke veldig høyt opp under taket i boksen hos oss, så hvem vet, om tauet hadde vært en meter lenger så kanskje jeg hadde feiget ut.
En annen ting er at for 3 år siden klarte jeg ikke å klatre opp i det hele tatt – så liten mestrningsfølelse når en plutselig skjønner teknikken 🙂

Jeg så at det også var D-ball i økten, og ble også litt oppløftet, men det var før jeg så at det var D-ball squats. . . det er IKKE det samme, og ikke like gøy.

That said. Gøy økt.
Du kunne gå wild om du ville, men måtte ikke. Jeg valgte å ikke gå wild, men heller fokusere på utførelse (særlig på Wallwalks) , men enda så chill en prøver å gjøre det for seg selv, så blir en alltid god og svett. He he.

Dagens pep-talk : Ikke bruk for mye grips/ hjelpemidler, man ødelegger visst for seg selv hvis en ønsker å bli sterk i grepet.
Jeg pleier ikke bruke grips uansett, da jeg syns de bare er i veien, sklir og virker mot sin hensikt.
Så – yey, me. .  I guess ?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg