Styrkeløft?

Sakte tilbake etter covid. (Herregud så kjedelig det er å ha. Anbefales ikke)

De anbefalte en rolig start. (De= Google) Så da ble det lett styrke uten puls.
Jeg googler ALT, i tilfelle du lurte.
Trodde jeg. At jeg skulle få puls etter 10x35kg knebøy var spenstig. Leste også at pulsen ikke skulle overstige 70% av maxpuls, hva nå den er på, men det fikk meg til å legge en finger på halsen og telle likevel. Ha ha.
Men med noen gode pauser mellom hvert sett så fikk jeg en ganske ok trening uten store anstrengelser. Ikke mye crossfit, men det var i hvertfall noe.
Jeg føler meg ellers oppegående og frisk, men det er såklart underliggende i kroppen at en har vært syk.
Det er også samme følelsen uansett etter sykdom. Det tar et par dager før kroppen er der den skal være, og skjønner greien med ”trening”. Hjelper ikke at jeg er så utålmodig heller.


(Litt lightweighted skulderpress etterpå for å øve på mobiliteten og minimere swong i ryggen – lykke til med det. Prøvde også L-sit med de der svarte greiene der. Det gikk bare såpass. L-sit er dritvanskelig og får latterlig press på lårene av å holde beina i luften. Ikke gjør det uten å være varm. Det gjorde jeg en gang så fikk jeg strekk i muskelen som varte i 2 uker (!):S)

<—–    L-sit for 3 år siden. Jeg er ikke noe bedre i dag, men har heller ikke øvd på det. Tror jeg bare holdt i 2 sekunder her, ha ha. Derfor vi lager bilder og ikke film. Fake reality!

Tenkte jeg skulle prøve på en Wod (workout Of the Day) i ettermiddag, og ta det rolig på den, og se hvordan det går. Wod er så sykt mye gøyere (og tyngre) enn stryketrening. Det er noe med å trene sammen.
Blir spennende og se om jeg (ikke) får puste og dør etter oppvarmingen nå, etter å vært borte fra trening ”SÅ LENGE”. Tror pusten og lungene egentlig er der de skal være, ikke langt unna i hvertfall. Har ikke dødd på tur med hunden, eller etter å ha gå opp og ned den j**** bakken til leiligheten enda, så det må vel være godt for noe.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg