Squat snatch og hviledag?

I går var det dette programmet på menyen.

Som nevnt tidligere så er jeg ikke veldig glad eller god i Squat Snatches.
Det er en teknisk vanskelig øvelse. I hvertfall for meg. Samt krever en viss stabilitet og mobilitet i skuldre og håndledd.

På 18minutter løftet jeg meg opp til 27.5kg, som da blir PR. Vi er på det nivået her. Ha ha.
Så ser man på sidemannen/damen, som 3 og 4 dobbler dette. Åh så liten man føler seg.
Men jeg hadde en koselig teampartner som er på samme nivå som meg – så vi hadde det trivelig i vår boble, vi.

Jeg kunne sikkert gått litt opp, men det er ikke noen lur hensikt og dra det for langt når håndleddene begynner å gjøre vondt, tenker jeg. Samtidig som at skuldermobiliteten blir sakte bedre – så er det enda et langt stykke å gå. Det er noe med å være komfortabel også.
Når man er litt usikker, så blir en litt småredd, og når man er det – så blir det ikke noen gode løft.

For meg så ble det mye : ”Stangen går raskt nok opp, men jeg setter med ned i squatten veldig rolig.” Egentlig skal hele bevegelsen gå en i rask bevegelse, men så trygg og mobil er jeg ikke. . . enda.

Men vi øver på det likevel. Fordi en kommer ikke på trening for å snu i døra, uansett hva som står på programmet!

Etter squat snatchene så var det en liten pulsøkt på 15 minutter, eller 3 runder innen den tiden.
Siden jeg fortsatt jobber med å hente meg inn etter sykdom, så skulle jeg også ikke pushe pulsen på denne. . . tenkte jeg. (32.5kg på meg i går)
Det varte helt til jeg var den eneste igjen som ikke var ferdig. Det var 1.30minutter igjen, og jeg var på 3 runde med push Jerks.
Plutselig så sitter det folk rundt meg og heier, og roper strengt at jeg skal ta opp stangen, løfte en til, og en til, og enda en, bare 20 sekunder igjen, hold ut. . .
Og når folk gjør det så tør jeg ikke annet enn å gjøre som de sier. Folk ser jo på meg!
(Jeg setter veldig pris på at de gjør det, skal sies) Ikke alle liker sånt, men for meg er det akkurat det som må til for at jeg skal gi litt ekstra, når jeg allerede er ganske ferdig. Veldig gøy. Og jeg ble veldig sliten, men håper og tror det ikke ødelegger helsa. Føler meg bra i dag, så krysser fingrene.
Tusen takk, strangers! 
Crossfit spirit der – å heie andre frem. Her er det ingen skam å være sist, nesten en bonus når det kommer til å få mest heiarop 😀

I dag er det torsdag, og torsdag har blitt en hviledag. Jeg var skikkelig dårlig på å ta hviledager, så her måtte jeg bare slå enn en dag som bare måtte bli den dagen. Permanent. (Torsdag pleier å være cardio-dag…) jeg kan ikke gå rundt å veksle på hviledager, ellers ender det opp med ingen hviledager. Plutselig er det en torsdag med gøyt program (Slik det var forrige uke) med masse kjerne eller statiske øvelser.
Torsdag og Søndag tar jeg fri fra Crossfit pr. uke. Med mindre jeg ikke får trent noen av de andre dagene, eller det skjer forskyvninger av en eller annen grunn.Neste uke er det påske OG flytteprosjekt, så da blir det garantert forskyvninger, da tirsdag og onsdag forsvinner med å flytte (nesten en økt i seg selv å bære 100 esker opp og ned trapper)

Men tar litt yoga på matten hjemme i hvertfall. Jeg sier Yoga, men det er egentlig mest tøy og bøy for skuldrene jeg holder på med. Av og til headstands eller noen sånne rare øvelser.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg