Squat+ Backbending progress

First thing first, UTROLIG deilig å ta pre-workout /aka : Yoga og stretching utenfor i DEN solen! Fantastisk deilig.
Skulle ønske vi hadde bedte uteområde, og ikke en parkeringsplass som er ganske trafikkert.
Hadde vært kjempedeilig å ha mer timer ute, særlig når det er så fint vær som nå.
Men ,men. Can’t have everything. Begrenset med lokaler og plass midt i sentrum

 

Ellers bestod treningen i dag med en squat del.
En del reps med relativt tung vekt på. Ikke så mye for min del, siden jeg er ikke veldig sterk i beina, men gjorde det jeg kunne.

Etter det var det en 16min. AMRAP

8 Runder for time:

– 10 pullups (men skaler ned reps hvis du ikke klarer de unbroken) Jeg tok første runde med 10, så noen med 8, så ble jeg sliten.. så da ble det 6-7 resten.
– 10 Reverse Back Squats (lett vekt 40/25kg)
– 30 Double unders

Klarte akkurat 8 runder før tiden gikk ut. 15:47 eller noe. Ha ha.

Når det er sagt tok jeg en ny progressjons bilde på ‘bro‘ , eller backbending /Wheel som de kaller det så fint i Yogaverdenen.
Det har gått 4 mnd siden jeg begynte aktivt å øve på dette, mest fordi det programmet jeg følger skal visst være bra på skulder åpner, noe som jeg definitivt trenger.
Det jeg har lært i denne prosessen er at håndleddene mine er minst like stive som skuldrene, så jeg kan ikke gjøre en bro med hendene rett på bakken, men må støtte opp med Yogablokker opp etter veggen – enn så lenge.

Dette var startutgangspunktet mitt i februar :

Ha ha. Her får jeg ikke hodet opp fra bakken engang. Det var helt umulig.
Jan forsøkte å hjelpe til med å løfte opp ryggen min, men det gjorde bare vondt så det gjorde vi ikke mer.
Gjorde vondt i ryggen og i armene.
Ting virket veldig håpløst. At det går an å være SÅ stiv!
Jeg kunne ikke annet enn å le, egentlig. For det er ganske komisk å tenke på – at det finnes levende tømmerstokker som meg (og jeg spiller ikke fotball engang. . . de er jo kjent for å være stive xD )

Ja ja. Jeg hadde jo akkurat begynt, så jeg var bestemt på å følge programmet slavisk, så ofte som jeg kunne.
Helst hver dag. I hvertfall 5 ganger i uken. Det måtte da løsne opp noe.
Programmet tar ca 20 minutter å gjennomføre. Er basically bare tøying i forskjellige retninger, pluss litt ekstra.

Jeg har tatt noen bilder underveis, med yogablokker, uten yogablokker, yogablokk opp til veggen – som fungerte best etter tips fra Yoga-communitien.  Det er ikke store forskjellene, så ting tar ganske lang tid før det blir bedre. Er ikke bare bare å løsne opp stive ledd,muskler og what-not.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Så tok jeg denne fra i går.
Har i hvertfall fått hodet litt over bakken og litt mer swong i ryggen.
Ser at skuldrene har endel å jobbe med side jeg ikke klarer å pushe brystet fremover (mot veggen) og opp enda.
Det er veldig vanskelig for meg å bøye dem oppover, om det gir mening. Dytter jeg albuene ut sånn at armene er strake så dytter jeg meg vekk fra veggen og ikke oppover. . . har prøvd dette også, ser ganske komiskt ut. Haha
Men men, mer øving på å få brystet opp og frem er fokuset fra nå av.

Progressjonsbilder er viktig å ta.
Uten det så ser jeg ikke hva jeg gjør feil eller hva jeg må øve mer på. Så ser du folk filmer seg selv mens de trener, ikke gå ut i fra at de er narsisisster (for å overdrive veldig) hele gjengen. Mange gjør det akkurat fordi de trenger å se hva de gjør, for mange av oss vil jo bli bedre, og vil lære. Når jeg sto i denne broen så kjentes det ut som jeg gjorde alt rett og jeg var best på bro, og det så lekkert ut… noe det ikke viste seg å være.
Og det er veldig lov å filme for å vise verden at de har fått til noe, og vise at de er stolte og glade for sin progresjon. Kanskje det er en stor achivment i livet deres, og da syns jeg det er veldig OK å vise det frem.
(Trust me, det er ikke kult å sette frem kameraet i et rom fullt av folk, og gjøre det veldig tydelig at NÅ SKAL JEG FILME MEG SELV, som ikke er god på det jeg gjør…Forferdelig pinlig, men en må bare late som at du bryr deg ikke, og det er bare noe jeg må gjøre. #EveroneDoesSo
Also side note : Det er lettere å ”not give a fuck” når man blir eldre.)

For man skal være stolt, og er du en ekte venn så er du også stolt på deres vegner, du er en supporter.
Honest opinion. Vi løfter hverandre opp og frem, sant! 🙂

Bokstavelig talt. Jeg må løfte meg selv opp og frem – som i broen-
ha ha

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg