Sprek i helgen og.

Får sende ut en oppdatering for helgen, etter tradisjon-tro.

På fredag ble jeg møtt med en smilende kommetar fra Hilde : I DAG SKAL DU FÅ KLATRE I TAU! 

Av en eller annen grunn har det blitt plukket opp at jeg syns rope-climb er forferdelig festlig. Ha ha.
Jeg tror ikke jeg er spesiellt god i det, eller rask, men jeg kommer meg opp til taket og ned igjen uten å dø. Kanskje jeg liker det ekstra godt fordi jeg har jobbet litt med meg selv tidligere for å rett og slett få det til. For jeg prøvde ikke en dag og fikk det til med en gang. De første gangene sto jeg på bakken og så på tauet og skjønte ikke teknikken på hvor beina skulle være, eller hvordan jeg skulle bruke dem for å hjelpe meg oppover. Hvilken del av foten skulle hvor, liksom?!

Jeg ble fortalt og vist en teknikk som ga mening, men jeg måtte trene på den. . . lenge. Det var liksom å få det inn, og ikke glemme det. Øve!
Der jeg var før hadde de et rom med tau, som jeg øvde meg på gjerne før dagens trening. Jeg fikk det ikke alltid til, men hjernen lærte seg sakte litt og litt, og husket gradvis en ting mer enn forrige gang.  (Det hjelper også å ikke være REDD for tauet..som med meg og vegg/oppned)
Så gikk det mange måneder etter jeg måtte skifte box før jeg prøvde tauklatring igjen. Da var jeg litt spent om jeg fortsatt husket denne ‘teknikken’ – og det gjorde jeg. Jeg var fornøyd med meg selv. . . og det er sikkert derfor noen har fått med seg min milde entusiasme for tauklatring.
På fredag var det tau program igjen, og det var GØY!

Hele økten var veldig gøy faktisk. Masse poster, og KUN 50 sek på hver post x 3 , i Team to. Så masse hei-ing på veien.
Fikk også øvet på tunge dobble dumbell Thrusters for første gang, bare for å se om jeg i det hele tatt kunne (15kg i hver hånd er tungt for meg) ble glad jeg klarte sånn5-6 stykker. Ha ha.
Jeg vet jeg prøvde i 2020, men da fikk jeg de ikke opp over hodet – så progress!

På Lørdag var det Don’t Bring A Friend igjen etter sommeren. Stas.
Den så slik ut.
Var også veldig kjekk. Særlig i Team med Julie, vi delte del B opp i sets på 2 og 3, og FOR et TEMPO.
Følte oss veldig sterke. Eller jeg kan bare snakke for meg selv der jeg måtte øve på Push JERK og det å ikke la det gli over i en PUSH PRESS (for de som vet forskjellen)
Jeg syns det er forferdelig vanskelig, selv om de sier det er ”lettere”. . . Jeg er ikke helt der enda. Hodet mitt klarer ikke sette sammen pusslespillet med knær og bøying på de riktige stedene.
Men vi var enige om at dette var gøy.

Del A var uten tvil utfordringen.
Det var heftig.
For meg var Deadlift der tiden forsvant fort. 70kg i så store mengder går ikke veldig fort, men det hjalp uhorvelig mye med ”opp med stangen” fra sidenlinjen.
Jeg var nok en av de som ikke klarte TC (gammel score var 7:32min eller noe, så håper jeg gjorde det bedre enn det om ikke annet. Med Hand released pushups for Handstand pushups)
Jeg hadde gjort 7 DL på siste runde når tiden gikk ut. handstand pushups ble pike ups på boks denne gangen.

Del C, for time.
Også en super økt for å øve på Double unders.
Syns vi var smart å delte de opp i 20, så døde vi ikke helt på puls, samtidig som vi fikk en god og jevn rytme igjennom delen.
Det blir jo endel hopp når en legger sammen hele baletten, og kjernen får vridd seg litt på situpsene som vil delte opp i 10 og 10.
(Elsker sit-ups)

Får jeg en økt som er bare tau og sit-ups. . . da trenger jeg verken jul eller bursdag :3

Så  ble det dataspill Søndag (aka hviledag) – da er vi klar for ny uke, og større utfordringer!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg