Søndagens mentaltrening.

Husker vagt denne fra en eller annen gang før, men ikke før jeg var langt inni den.
Den er lang og mental. Kort fortalt.
Den var like heftig nå som den gang. Og min optimistiske ide om å gjennomføre denne med Rx’ vekt døde like raskt som den kom.
Det vil si : Jeg tok Power Cleans på Rx’vekt, så gled det ned på 35kg, og der ble den, gitt.
På 3 av 5 runder med Clean and Jerk, så scalerte jeg ned til 3 reps. Ellers hadde vi aldri nådd Burpee Deadlift festen.
Tror vi kom til 3 deadlift hver så gikk tiden ut. (+6 burpees)
Tar hele æren for å være treg på meg.
Selv om jeg syntes Toes To bar gikk overraskende bra denne gangen, klarte en ny PR med 7 stykker med beina helt opp i stangen. . . en gang, vel og merke, men det er en mer enn 6, som var gamlescoren.

Jeg pleier egentlig å ha treningsfri på Søndager (og torsdager) , så er ikke så ofte jeg får med meg disse herlige perlene av ”Helvete”, but when I do . . .
I sommer så har alt av dager og rutiner blitt forskjøvet, og har de ikke det – så har jeg blitt så sliten etter en mandagsøkt at jeg tar tirsdagen fri, så da må jeg trene torsdagen, og siden det ikke er Don’t Bring a friend i sommer, så MÅ jeg jo gå på Søndags Woden ( som er sånn passe kjip som Lørdagen, for oss som ikke har venner) :3
Jeg liker å ligge på 5 treningsdager i uken, 4 går fint også, men 3 er absolutt smertegrensen. Da blir jeg utrolig rasrtløs og føler at alt av muskelmasse bare visner bort over natten. 2 ganger i uken begynner jeg på løpeturer hjemme, og egentrening på stuegulvet!

Tilbake til økten.

Det var desidert de 5’erne som var utfordringen for meg. Særlig Squat Cleans.

Økten ble satt opp til at det var STERKT ANBEFALT å dele opp slik som dette :
Partner 1 : 30 DU’s
Partner 2 : 5 Power Cleans
Partner 1 : Burpees
(Det var 1 runde av 10)
Partner 2 : DU
Partner 1: Power Cleans
Partner 2 : Burpees
(Det var 2 runder av 10)

OG SÅ VIDERE til det uendelige.

Jeg liker jo KettleBell swings egentlig ganske godt, men når du skal ta American ( svinge hele veien opp til over hodet) også så mange, så blir det jaggu mindre kos enn du tenkte. Ha ha. Men klarte rx’ vekt, så da var jeg fornøyd.

Deadliftene føltes veldig tunge i denne økten. . . Det er lenge mellom hver gang jeg gjør dem, så har sikkert mistet mye av styrken der . . . muuuh. Ja til mer deadlift!
Burpees er og forblir burpees – Everyone hates them, but not as much as Thrusters.

Ganske heftig alt i alt, men med en motiverende team partner og masse god stemning og litt tålmodighet så blir det nesten bare en lek!

Ps: Nå har jeg to ganger på en uke fått komplemanger for bloggen, og begge fra boxen vår/min , høhø. . . så da vokste egoet mitt så mye at det er fare for daglig spam. . . stakkars folk.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg