Så mye gangsperr!

Det er LENGE siden jeg har vært så stiv og støl som jeg har vært i helgen. Og dette er etter både fredagswoden og lørdagens Dont Bring A Friend.
Phewf, jeg vet ikke hva som har skjedd. Føler jeg ikke har gått crazy med å eksperimentere med tunge vekter, eller knuse til på intensiteten mer enn jeg ellers ville gjort.
Men kanskje jeg kommer til en konklusjon når jeg legger sammen begge øktene nå og sammenlikner.
Det var jo et mareritt av Wallballs på Onsdagen, så var naturlig nok stiv i beina etter denne økten – OG torsdagen.

Men torsdag var hviledag, så uansett hva som har skjedd må det ha skjedd fredag og/eller Lørdag. Jeg var sikkert litt påvirket på fredag også, husker faktisk ikke.

Fredagen så i hverftfall sånn ut :

EMOM 10
1 Squat Snatch + 2 Overhead Squats
(Start at 75% and build up)
AMRAP 10
5 Power Snatches (50/35)
10 CTB Pull-Ups
50 Double Unders
Fitness = 30/20kg + 10 Jumping Pull-Ups/Ring Rows + 50 Single Unders
Advanced = 15 CTB Pull-Ups
🔵 Intensity target: medium

Meg og snatches igjen. . . Det er ikke disse som har utløst noe i hvertfall. Ikke med min vekt. Ha ha
Ikke bare SQUAT snatch, men overhead squats i tillegg. Beina mine skjønner ikke helt denne bevegelsen, sammen med skuldrene så ser dette egentlig bare komisk ut.
Står der med stangen og kjemper heroisk for å sette meg ned… med under 25kg på stangen. Haha.
Skulle jo prøve å gjøre det skikkelig (!)
Det står i ‘boken’ min at jeg skal kunne klare 25kg x 3 ,men det var ikke den dagen på fredag. Jeg var ikke fornøyd med løftene på 23,5kg eller noe – så da ble det ikke mer vekt over der… tror jeg… Er egentlig ikke sikker hva jeg landet på til slutt. Men ikke mye forskjell uansett.

Så etter det var det POWER snatches. Her la jeg meg på 25kg. bare fordi det er vanskelig og fordi det er inni en høy intensitet øvelse. Kan ikke stå å henge på dem da.
De gikk egentlig relativt fint, så jeg vet da inni meg at jeg burde øke til 27,5kg neste gang. Fordi vi skal ikke være komfortable!
Så ble chest to bar skalert til pullups. Det ble jo endel av disse, så kanskje DISSE har skylden for at jeg er så stiv i ryggen i dag.
Også masse hoppetau. Dette er bare høy puls. Skal man få gangsperr av hoppetau så er det ikke i ryggen i hvertfall… Kanskje i leggen? Er ikke såååå stiv der, så disse får gå forbi. Not guilty.


Dro derfra med relativt godt mot. Gjorde masse ting utenfor komforsonen, og prøvde å få til en finere teknikk på ting jeg hater. Må bety noe.

Lørdag er jo alltid en fest i seg selv :

Dont bring a friend.
Helt greit det. Har ikke venner som vil være med uansett :'(

Denne var jo litt kjekk. Masse 10min poster med litt pause mellom hver. Nok pause til å high five partneren og si godt jobbet før en kaster seg inn i neste bulk.

Kanskje det er teampartneren min sin feil! Han var en sånn flink en og gjorde alt så fort at jeg fikk minimalt med pauser (også ville jeg ikke være noe dårligere og kanskje tok på mer vekt enn jeg ellers ville ha gjort.. kanskje)
Men jeg var jo dårligere, jeg kan ikke Bar muscle ups eller Handstand pushups og sånne ting andre får til, og samtidig får det til å se lett ut XD

Nå husker jeg ikke hvor mange runder vi tok på hver bulk, men tror vi lå på 2 runder pluss – minus.
Jeg kan ta gruelig feil. Husker ikke i det hele tatt. Var mest opptatt med å jobbe, ikke telle. ha ha.

Del 1 :
50 Box Jumps – Delte opp i 10 og 5reps
God stemning og hopper i vei (uten å gli inn i step ups, noe jeg av og til gjør fordi jeg er redd for å snuble over boksen) men når partneren er tøff, så må jeg også være det!
30 HSPU Skalert til pike på boks (mulig jeg må finne på en annen skalering her senere, syns det ble for lett… kanskje jeg gjorde noe feil)  Delt opp i 5 og 5
10 Power Cleans (jeg gikk for 40kg på denne.. 45 er litt for nærme maks vekt, haha) Vi tok 5-5 reps hver.

Del 2 :
– Airsquats er jeg god på, om det kanskje er det eneste. Vi tok vel på første runde 25/25, så ned på 15/15-10/10
Swrooom
– Toes to bar. Av en eller annen grunn klarte jeg endel 5’ere skikkelig. Og var så fornøyd med meg selv. Pleier å bli mest Toes to mark, men da var det mest toes to BAR. Litt gøy. Delte disse opp i 5’ere.
– Hang squat cleans. Delte opp i 5’ere, før det ble 2-3 i neste runde. Mener jeg gikk ned ti 35kg på denne, eller 37,5kg.

DEL 3
Pistol squats (all that assisted) 5-5 , de ble bare styggere og styggere inni økten.
Pullups på meg , mens team partner knuste til med noen Bar Muscle ups, før det gled inn i c2b/pullups. Men Skills! Ser drit tungt ut.
Front squats. Samme vekt som forrige . 5-5 tror jeg, eller 2-3 etterhvert.

Del 4
Alt en gang til, bare færre reps!

Jeg var sistemann ferdig (igjen) Sawwry.
Men ferdig likevel 🙂
Jeg ville likevel ta opp litt vekt på de siste, som en siste innspurt og utfordring for meg selv. Siden det var så ‘få reps’ Så ble 40kg på alle. (Hadde ikke tid til å bytte vekt likvel)
(Au) SÅ det må være DISSE som er skyldig for at jeg er så stiv at alt gjør vondt. Ryggen, beina… tør nesten ikke gå opp trappen til hemsen, og når jeg reiser meg fra sofaen høres ut som en 80 gammel mann (no offence) Ha ha
Power cleanen ble reps på 1-1, tror jeg også var lurt.

Men det føles bra med en skikkelig gangsperr kule egentlig.
Kjekk helg, avsluttet med fjelltur på Søndag. . . vet ikke om det hjalp med rest-day, men det føltes godt å komme seg ut i solen, mens en har sjansen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg