Når man sjekker programmet.

Hver dag får vi dagens Wod (workout of the day) presentert i gruppen på facebook. Så er det opp til alle og enhver om en vil ha overaskelses WOD eller komme forberedt.

Jeg er på en måte begge deler, men i det siste har jeg sjekket. Er litt for nysgjerrig.

Her er dagens.

Jeg liker egentlig powercleans, men er heller ikke veldig sterk her. Kjekk øvelse, ikke kjempeteknisk, men litt, og den ser litt tøff ut, på en måte. Og en slipper å slenge stangen over hodet, men henter stangen fra bakken og ‘slenger’ den opp til brystet på en måte, med stangen hvilende på håndleddene. Den var ikke lett å beskrive. Haha.
Tror max (max =1RM) er rett under 50kg. 48kg eller noe sånt.
Hadde vært kjekt å runde 50, men usikker om jeg klarer det i dag da jeg ikke har øvd så jevnlig på tunge Power cleans.
Men som alltid – vi prøver så godt vi kan.

AMRAP 10

De vil ha 45kg for jenter på 6xPowercleans. Jeg klarer 45kg sånn akkurat, men det ville ikke blitt effektivt i denne økten, tror jeg. Vil ta for lang tid og sikkert endel No-reps.
Jeg tenker jeg skal prøve på 40kg. Har lyst å bli sterkere, så da må vekten opp litt. Har skrevet i notatene mine at en gang så har jeg gjort 5x40kg reps, så da burde jeg klare 6.
9 Pull-ups går nok fint, men blir tungt. Har som mål å ikke gjøre for mye scaled på pullups øvelser, jeg blir ikke flinkere av å ikke pushe meg.
Så lenge huden i hendene ikke flerrer av, så klarer vi alltid en til.
Det er lov å gjøre en og en , og må ikke ta alle 9 i ett pust. Regner med jeg begynner med alle 9, så når jeg blir sliten så går det over til 5 og 4, eller 3-3-3.

Oh, shit. Så ført nå at det er high box jumps… æææh.
Dette er skummelt! Snu boksen så den høye siden kommer opp. Det er denne øvelsen jeg må holde noen i hånden for å tørre å gjøre. Det er nok ikke mulighet her.
Jeg kan gjøre step-ups på den høyden da. Blir sikkert noe slikt.

Men det blir nok en bra Fredagsøkt (selv om jeg har kjøpt boller og brus til lunch i dag… siden det er fredag) Aj aj, når det er helg så er det helg. . . Med andre ord – jeg MÅ ta skikkelig i for å forbrenne de bollene. Ha ha.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg