Når det ser sånn ut . . .

. . . når du kommer på trening. . . .

. . . .da vet du at du har ett eventyr i vente.

Og jeg hadde rett.

Det var ett eventyr av sitt eget slag. Alle versjoner av høy puls, selvsagt på roeren.
Ro og dumbell snatches i all evighet. Var du sånn episk så klarte du det magiske tallet med å ta 150 snatches (da var du ferdig). Hvis du var en helt vanlig dødelig som de fleste av oss, så tok du 6 runder – så var du ferdig.
TC : 6 runder. (eller 150 snatches)

150! Det er mange, det.

Jeg tror jeg landa på 79 eller noe. Ha ha
Jeg vet ikke om dette er en sånn typisk økt der en burde tatt en lettere vekt for å få opp antall snatches, men jeg gjorde ikke det.
Tok RX vekten på 15kg, jeg. Og sånn gikk det :’D
Jeg hadd en ambisjon om å i hvertfall prøve meg på å ligge på 15 snatches pr runde ( som er ca1 min med roing, og 1 min med snatches) Det varte i 2 runder. På 3. runde ble det 13 snatches, så ble det gradvis færre og færre. På slutten strevde jeg med 10.  Ha ha.

Så på 6 runder ble det 79. Do the math.
Sånn akkurat litt over halvparten. . .

Etter første runde var jeg allerede sliten, liksom.

Men det var på en måte litt gøy ogs, på sin egen måte.

Før dette var det DEL1 med noen / en hel haug med back squats.
Det ikke vanlig vi gjør sets med 12 (eller flere), så det er alltid litt rart å ta så mange, så var ikke så lett å vite hvor en skulle legge seg.
Men tenkte jeg skulle fokusere på dype squats og gjøre det skikkelig. Landa på 45kg. Ikke verdens sterkeste på Læggs.

Jeg ser i tidligere logg (jeg skriver ned alt jeg løfter, ellers glemmer jeg) at jeg har gjort mer enn dette før, men jeg er ganske sikker på at jeg ikke var dyp nok, da, så ville ikke utfordre det for mye før jeg er sikker på hvor stødig jeg er på teknikken.
Men nå vet jeg, så neste gang kan jeg øke 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg