Mer snatches

Men i dag fikk vi grundig ‘opplæring‘ i styrkeløft : Squat Snatches 
Sånnt som fort skjer når treneren er en sånn styrkeløfter.
Var utrolig nyttig. En kan aldri få nok av teknikk terping, særlig for meg som ikke helt skjønner hele løftet i detalj til tross for at jeg har gjort de SÅ mange ganger før.
Det beste tipset jeg tok med meg denne gangen var : Pek knoklene mot gulvet, for hvis du gjør dette kommer stangen automatisk nærmere kroppen.
Jeg bare : Aaaah, det er DERFOR knoklene skulle peke mot bakken. 
Jeg har hørt flere ganger at de skal peke nedover og ikke fremover, men aldri fått med meg hvorfor.

Handy.

Ikke at jeg knuste til meg magisk ekstra vekt på grunn av dette, men bittelitt mer enn før. Det er fortsatt mange ting som må forstås før det går mer flytende. Men litt og litt, så kommer en kanskje noen vei etterhvert.


Programmet :

EMOM 10 (every minute on the minute)
1 Hang squat snatches
(3 sec in hold)

EMOM 15

8 Wall Balls
x Toes To Bar

Så ganske selvforklarende.
1 : Styrke og teknikk

2: PUUULS
Men ikke så inntenst som de kan være på det verste, men det ble ikke mye rom for pauser. Og TTB blir ganske utfordrende med en gang pulsen er høyere enn normalt :3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg