Mental tirsdag.

Tirsdag.
Løping. Mye. Løping.
Tror jeg kom frem til 3.6km når du var ferdig. Jeg skal innrømme jeg kjempet veldig med ‘positiv tenking‘ prosjektet mitt under denne økten. Den siste 400meteren sa jeg halvhøyt til meg selv : ” bare rundt her. Litt til. Ikke gi deg nå. Kom igjen. Litt regn er bare forfriskende. Rundt her nå. Snart der.” 

Also, ekstra heads-up til  Sara, som så meg mens vi løp på nest siste runde eller noe, der jeg kom . . .  gående. . .  ” Kom igjen, Merethe, snart i mål”.
Tusen, tusen takk. Det fikk meg tilbake til joggetempo – resten av økten! Det er så fint med sånne små kommentarer som en ikke vet hvor mye en trenger før de faktisk kommer.

Hele gårsdagens økt var mye på puls, mye mentalt.
Det er få ting som går om-og-om igjen helt til tiden er ute. Det eneste vi som jobber må tenke på er å komme igjennom. Vi må ikke bli nedbrutt av at det er SÅ MYE igjen, eller SÅ mange reps igjen. Bare fokuser på en ting om gangen og få det ferdig. Plutselig er vi ferdige.

Noen ganger lurer jeg på om alle Crossfittere har over gjennomsnittlig god mental helse, sånn som vi må jobbe med hodet under hver økt. Ha ha.
Men ser jeg på mitt eget hodet innimellom, så vet jeg egentlig svaret (at vi er som alle andre), men jeg er sikker på at hvis jeg ikke hadde hatt Crossfit, så hadde kjelleren vært besøkt mye oftere!

Denne økten var litt ondskapsfull, må jeg innrømme. Ha ha.
Hvis du var rask og flink å løpe så fikk du pauser!
Feks. endel folk var ferdig med sine 3 runder på 8 minutter. Da fikk de hele 4 minutter pause før de neste 3 rundene starter.
Jeg, derimot, som ikke er god på løping fikk 30sek-1minutt pause på hvert sett!
Ble pulsen full baluba?
Pulsen ble full baluba.

Men jeg kom igjennom, på mirakuløst vis.
Det ble scalert fra Handstand pushups til Pike-ups på boks, og Handstand walk ble til 2 wallwalks. Pullups klarte jeg, men det ble noen seige og stygge på slutten.

En seig økt, men glad jeg gjorde den 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg