Lørdagen!

Det var stemning på Lørdag, som alltid.

Jeg har også hatt en uvanlig chill uke med ‘bare’ 4 dager med trening, og hele 3 hviledager.
Det kan forklares med 2-3 årsaker :
1 : Jeg er alene hjemme med hunden. Dvs : Jeg kan kun trene kl 20 eller senere. Som vil si jeg ikke kommer meg inn på fredager, siden de tar helg tidlig (Uhørt) XD
2: Hunden min er en angstball og ville tydeligvis ikke sove om nettene denne uken. . . som gjør at jeg alltid er trøtt, mer enn ellers.
3: Jeg har kjøpt meg pusslespill. Så jeg ville pussle mer enn å trene… særlig i går. Ha ha.

Så da ble den uken sånn.
Men fra og med Tirsdag av så blir det tilnærmet vanlige rutiner igjen, så får vi se.

Uansett, jeg var på trening på Lørdagens Don’t bring a Friend. Og den så slik ut :

Tidenes lengste oppvarming på hele 25min, men den var ganske OK, og en fikk varmet opp (som er meningen) Ikke lurt å skippe, da en ikke trenger å oppfordre til skader med å være lat :3

Så var det litt NM tilstander, tydeligvis. Og med det så innser jeg faktisk hvor ufattelig langt nedi bunn jeg egentlig ligger. Ha ha. Ikke at det var noe jeg tvilte på, men skal du være best i Crossfit, så MÅ du mestre alt, pluss litt til.
Som feks. i dagens tilfelle :  Boxjumps på høy boks (høyeste bokshøyde…ever) Og jeg sliter med medium høy.
Å se folk fly over denne høyden som om det var lav boks er meg beyond. . .
Som teampartneren min kommenterte etter økten med et smil: ”Did you see Oda  on the boxjumps” ?
(Oda er hun gode, som fikser NM og sånt på ordentlig. Men virkelig fascinerende å se hvor lett enkelte får umulige ting til å se ut.)
Det er sånne fine kommentarer jeg liker å høre på CF, og ellers for den saks skyld. Man kommenterer andre fordi de er FLINKE. Vi løfter opp andre, om de hører det eller ikke. Vi kaster av og til ett blikk til siden og det stopper ofte på de som er litt mer Superheo enn oss andre dødelige. Vi blir litt starstrucked, kanskje.
Så ‘baksnakkingen’ her blir koselig på en måte…
Skulle ønske det skjedde alle steder. Der vi kan si fine ting om hverandre, finne styrkene til hverandre, la oss inspirere og bli imponert av hverandre.
Fantatsisk.
Og det var flere som nailet den høye boksen! Jeg er imponert hvor spretten og fryktløs enkelte er.

Anyways :

Del 1: 
15 runder på 15min.
I NM var den halvparten (tror jeg) Siden vi gjorde Team 2 versjonen.
Jeg syntes personlig denne var litt kjekk. Jeg liker bodyweight økter.
Det ble Pushups for Handstand pushups, men det var tungt nok det også.
I hodet mitt underveis tenkte jeg at vi bare skulle ha 10 runder… så jeg fikk en facepalm (igjen) etter 10 runder da jeg innså det var ikke over.
Og jeg som trodde vi plutselig hadde sååå god tid. Ha ha. Vi kom igjennom!

Del 2: 

MENTAL.
Jeg trodde ikke under noen omstendigheter at jeg skulle klare denne innen TC, men det gikk!
Ganske mental, siden det er veldig mange reps. i Team 2.  Men som med alle andre mental økter, så er det bare å begynne, og se hvordan det går. Ta en ting om gangen og bare jobbe jevnt og trutt.
Jeg gikk for 12.5kg i hver hånd på step lunges, ellers ville det tatt for lang tid. Det var likevel tungt nok, så jeg er fornøyd med at jeg klarte den vekten. ”bare” 2.5kg under Rx  Jeg klarer 15, men tempoet ville blitt så seigt at det kunne påvirket hele økten.
TTB : Denne tok LANG tid, men her må en bare ta det ‘rolig’, med ikke mer enn 5 reps, for min del. Ellers ville det bare blitt rot. Ville prøve å få så gode TTB som mulig, og minst mulig Toes to mark, eller knee raises, men det ble noen av de for sikkert. Særlig på slutten. Det er tross alt 60 stk på hver.
Hang Clean and Jerk : Definitivt utfordringen i denne delen. På de første 5 innså jeg  allerede at vekten var for tung, og repsene ville sikkert blitt veldig jalla om jeg fortsatte. (Jeg ville prøve med rx, på 35kg) Jeg fikk ikke tid til å bytte vekt etter første reps, så jeg tok 5 til på 35kg, før jeg gikk ned til 27,5kg. Kun da kunne jeg komme igjennom, men selv der slet jeg underveis. Det ble så utrolig seigt og tungt (som er meningen)
Men fikk i hvertfall 10reps på Rx’ vekt. Ha ha.
Roing: Delte opp i 20/15 , altså teampartner tok 20cal, og jeg tok 15cal, helt til vi nådde mixed team score : 105cal. Forunderlig nok var ikke dette det tyngste, men pulsen kom opp, og selsagt kom box jumps etterpå… på høy boks.
Men jeg tok lav boks for å ikke bremse intensiviteten. Har ikke sjans å eksperimentere på høy boks når jeg allerede er så sliten. Vi tok 10/10 på denne. Team partner fikset den høyeste bokshøyden uten problemer..så også lættt ut.
Kult!

I dag er det mandag, og det står styrke på planen. Gleder meg 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg