Jumping Bar Muscleups?

I går så programmet sånn ut.


WITHIN 18 MINUTES
3-3-3 Strict Press
2-2-2 Push Press
1-1-1 Push Jerk
(Start at 75% of 1RM Strict Press, and build up)
AMRAP 10
2 Bar Muscle Ups
8 Toes to Bar
6 Alt. Pistol Squats
12 Air Squats
Rest 30 sec between rounds

Egentlig veldig grei økt, ikke for tung, ikke for høy puls, men akkurat passe når det er en ‘sånn’ dag.

Del 1 var en styrke del, som jeg alltid liker veldig godt.
Følte jeg kanskje tok det litt for lett i, denne gangen. Har jo sett i loggen min at PR er  høyere enn det jeg var i nærheten av i går. Tror jeg er litt pysete av og til, særlig når det er lenge siden jeg har gjort noe.
Men fikk øvd på bedre teknikk da, om ikke annet.
Mine Push Jerks har en tendens til å se og ende opp som Push Presses. Mens hun jeg delte stang med var motsatt. Ha ha.
De to er ganske ”like” på en  måte. Push Jerks går du under stangen, med knekk i knærne før du retter deg opp (med stangen over hodet), og med push presses så løfter du stangen av stativet, bøøøyer knærne for å få fart på stangen og presser den over hodet. Strict press er det samme som push press bare at du ikke skal bøye knærne – så denne er tyngst.

Del 2 var gøy.
Jeg er alltid litt shaky når det står at en kan gjøre bar muscle ups som ‘jumping bar muscle ups’, for oss som ikke er superheroes. Bar muscle ups er likom THE thing du vil showe-off til hele verden om du kan det.

Jumping : Sett en boks under stangen (jeg måtte ha box pluss en 10kg vektskive. . . because scary og litt for svak til å tørre å pushe skikkelig med armene.
Hopp og dra – Ta da.
(Hah, det rimte!)

Vanlig. . .Nei.
Ikke før boksen blir mindre skummel, og jeg kan gjøre den uten ekstra vekskive på.

Men, det var litt gøy å øve likevel.
Ting blir ikke mindre skummelt om en vegrer seg for å gjøre dem.

Pistol Squats er jo noe vi ikke gjør alt for ofte.
Jeg klarer noen få stygge.
Som å stå på en liten vektskive samtidig som jeg griper tåen med den andre. Klarer kanskje 2-3 i en go før jeg begynner å tulle.
Men som alt annen – menge trening, så kommer det seg.

Ble 5 runder (trooor jeg)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg