HERO WOD : Manion

I går kunne vi være så heldige å ”velge” enten Manion eller Team Litvinou (hvis du er to stykker på lag) Wod’en
Dette er WOD med navn, såkalt Hero Wod, og disse kommer tilbake på timene med jevne mellomrom – slik at vi kan forbedre scoren vår.

Begge øktene skulle være THE økt for fatburn, ha ha.
Uansett om du var alene eller sammen med noen så ble det 7 runder på hver.

Jeg valgte Manion.
Mest fordi at tanken på 200m SPRINT var et hardt nei! Jeg vet hvordan jeg føler meg etter sprintøkter, og det er ikke mye igjen til annet enn å puste – aller minst tenke på å gjøre backsquats med høy puls :’D

Så med Manion, 7 runder innen 40minutter.
Det er til sammen 2.800m løp
og 203 back Squats (!)

Jeg følte at 40kg squats ved å hente stangen fra bakken er litt (mye) i overkant for meg, siden det å bare få stangen over hodet med 40 er sånn akkurat doable når en ikke har høy puls.
Jeg ville ikke kommet langt med denne vekten. Så jeg ”safet” det (kanskje med litt mye/lite) med 25kg denne gangen, mulig jeg burde tatt 30, men jeg får gjøre det neste gang.Jeg var bare ikke sikker på hvor syrete beina mine blir mellom løping og så mange squats 7 ganger. Og jeg hadde som mål å komme igjennom.

Jeg følte ganske tidlig at leggene (av alle ting) syntes 25kg var mer enn nok. Vet ikke om jeg gjør noe feil her, kanskje jeg lente trykket for mye på tærne enn hælene. Målet var å ikke droppe stangen underveis, men ta alle 29 i en GO, med stangen på ryggen. Etterhvert syntes ryggen at det å ha stang hvilende der så lenge var heller ikke kult (det gjorde ikke vondt, bare press)
Det gikk på et vis. Så ikke fint ut, men det gikk.
Løpingen ble jogging med fokus på jevnt tempo – så jeg klarer å holde ut i 40 minutter
Økten er ganske mental. Det er 7 runder med det samme om-og-om igjen til du er ferdig, eller til tiden går ut.
Det er ganske seigt å holde ut når en vet en har 4 runder igjen, men en må bare bite tennene sammen og ikke tenke så mye. Just do.

Sakte men sikkert kom jeg igjennom etter 36:16min.
Tror ikke jeg hadde klart timeCap med 30kg, men jeg vil i hvertfall prøve neste gang å øke. (eller prøve den andre, med sprint)

Jeg vet ikke hva jeg skal føle med ‘bare’ 25kg, men det virker likevel som om det var nok for kroppen denne gangen.
Jeg vet jeg ikke er sterk i beina (heller) og 30 backsquats er. . . mye i en runde.

I dag, dagen etter så kjenner jeg enda ikke gangsperr eller noe sånt, så jeg har ikke drept beina. Passer bra for det skal visst være mye bein og wallballs og greier i dag på trening har jeg hørt rykter om. Ha ha.

Men man skal ikke trenge å dø hver gang på trening heller. Og all trening er bra trening, liker jeg å si ^^
Jeg fikk øvd mer på å løpe, noe som også er bra, for det trengs.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg