Helgetrening.

Det ble trening i helgen også.
Altså fredag og Søndag. Lørdag ble eneste fri-dag denne uken (og kommende) Phewf.
Trener nesten aldri på Søndager så denne var ny, men det er forberedelse til Oslo turen, og egentrening. Fokus på å øve på ting vi syns er litt vanskelige.

På fredag var det vanlig wod, i hvertfall. God stemning, selv om det var noen snatches inni der. Men må trenes på, om en liker det eller ikke.
Tok det jevnt og forsiktig. Her er det Overhead squats som er den største utfordringen for meg. Vonde håndledd this time. ha ha
#AlltidNoe

AMRAP
Den ruller og går , men ikke like stødige wallwalks som jeg skulle ønske, men men.
Pulsen gikk opp uansett, så da var vel jobben gjort.
Ble ikke Rx vekt for å si det sånn. Ta det heller ned 10kg :’D

Vi hadde en veldig grundig oppvarming med fin og solid gjennomgang av øvelsene i felleskap. Dette liker jeg godt. Selv om en har vanket i miljøet en stund så er det alltid bra med teknikk terping med stang/pinne før sånne økter.
En er aldri for god nok til å ikke trenge slike. 🙂
God oppvarming reduserer sjansene for skader!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Freser avgårde med to fluer i en smekk, til Søndagstreningen!

Se på dette søte programmet, da!
Designet helt selv i team 2, ut i fra hva vi kjente vi ikke var så stødige på. Trøkka inn noe av det i ett lite For time økt.
Nå var ikke meningen med denne økten å blodslite oss ut med en lang og heftig økt, men å sette sammen det vi syns er vanskelig og se hvordan det fungerer i en økt, med oss. Ha ha. Men denne hadde sikkert funka bra som singel økt også, men ville trolig vært endel seigere.

Team : Mecharlie
Vi visste ikke hva ForTime score vi kunne forvente oss, men vi landet på 14min. Men er sikker på at hvis vi gjør denne igjen en annen gang så klarer vi å skvise den enda lenger ned.

Nå er det vesentlig mye mer jeg i hvertfall ikke er stødig på, men vi kan ikke ta alt i en gang. Det kommer noen treningsøkter til, så får vi ta noe av det andre der.
Så er det jo Scaled versjon vi skal opp i Oslo, og da trenger vi i hvertfall ikke tenke på en god halvpart, enda.

Jeg føler jeg er treg og ustødig på Boxjumps, så her er fint å øve på å være raskere.
Snatches er verken jeg eller Charlie stødig på (Selv om jeg ikke skjønner hva hun mener når hun knuser til meg dobbel vekt av meg og alt ser så gjennomført ut) Ha ha.
Pullups er ikke min dårligste side, med mindre jeg må ta mer enn 7 om gangen. . .  Og hands down til Charlie som tok sine første 2 kipping Pullups i gå. Jeg er så stolt!  Neste gang går det av seg selv 😀
Wallwalks er jeg en snegle på. . . Den første går liksom ish bra, men så klarer jeg ikke lenger å gå helt inn på de andre. Superirriterende.
Nå vet jeg ikke om scaled versjonen i Oslo er litt mildere, eller om det ‘bare’ er færre reps.
Men det finner vi vel ut av etterhvert.

Det vi fant ut etter denne økten i hvertfall er at vi KAN alle disse øvelsene, på en eller annen måte.
Jeg klarte 3x30kg snatches… Så kommer det snatch med open vekt, som har vært 29kg en gang i Open, så vet jeg i hvertfall at jeg kan.. det ser ikke fint ut, eller går unna, men jeg kan.
Som er litt hensikten med disse ekstra ‘øvelses wodene’ .

Det var virkelig gøy da, med en egentrenings økt der jeg ikke trenger å trene alene.
So nice.
Har notert i kalenderen at det kommer en ny runde på torsdag og søndag igjen. Bare å notere ned alt det andre jeg må jobbe med. Ha ha

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg