Guess what : Trening !

Ny uke, ny hverdag. 🙂

Jeg har ikke så mye å tilføye, annet enn Lørdagstrening og mandagstrening, som begge var ganske allright.

Lørdag så slik ut :
Så nesten slik ut. Det ble ikke team 4, men team 2. Men funket bra likevel.
Selv om jeg er kronisk dårlig på OverHead squats, om ikke selv med Dumbell, så når rx’vekten er 15kg og jeg sliter med 5kg, så kan du jo tenke deg selv. Ha ha.
Toes to bar gikk sånn passe greit, ble en veksling mellom toes to mark/bar, men det går bra. Just do something.

Vi rodde på CAL delen, og som vanlig er dette nesten alltid drepen. Det er DETTE som tar knekken, ikke alt det andre!

Den egentlig vekten på alt det andre skulle være høyere enn hva vi ellers ville gjort, siden det var så få reps om gangen, men det var utsolgt for 17.5kg’s vekter, så det ble 15kg ( de var det nok av) men ble trening likevel.

Del to var spennende. Har ikke gjort partner deadlifts før, så det var tid for å prøvde dette.
Det er som det høres ut, to personer deler vektstangen og løfter samtidig opp fra bakken til stående posisjon.
Siden vi er to, så kan en putte på masse vekt, men ikke så mye at du ikke klarer å holde det gående.
Vi la på 110kg og klarte helt frem til 12 reps på ladderen.
Altså først 2 løft, så 2 burpees, så 4 løft, så 4 burpees. . . osv opp til 12 da tiden gikk ut.
Syns det var rikelig så bra jeg 🙂
Selv om jeg fikk en merkelig smerte i hoften på burpees så jeg måtte gi meg med disse halveis inni -.-

På mandag var det noe helt annet på planen, men det var virkelig en bra dag. Jan var med og det var masse god stemning i laget. Syns vi også klarte oss relativt bra til vårt nivå.
22 runder +2 reps.
Jeg tvang meg igjennom med rx vekt på 2x15kg dumbell og var ganske fornøyd med at jeg kom igjennom hele med denne vekten. Jeg hadde tatt frem 12.5kg i reserve fordi jeg var skråsikker på at ett sted inni her kom jeg til å brekke, men når jeg har verdens beste support med på laget – så må man bare kjempe litt ekstra.
Det ble ikke noe Bar Muscle ups på oss naturligvis, men det holdt i massevis med å scalere ned til Chest to bars. Høres nesten søtt ut med ‘bare’ 2 reps, men skal love deg etter 11 runder hver, så merkes hver eneste rep.
Del 1 var helt klart den tyngste delen av denne økten. Du mistet rett og slett grepet og syrken i grepet underveis. Dumbellen ville omtrent bare gli ut av hånden din om du ikke tviholdt i den med livet som innsats.
Og de amrap’ene som er : I go- you-go ” er veldig kjekke i team 2 da man får en liten pause mens den andre jobber. Da får man hentet seg litt inn, samtidig som en rekker å heie og motivere litt ekstra.
Oppskrift på god stemning!

Men en bra dag.

I dag så jeg det er rope-climbs på menyen!
Gleder meg. . .  bare til den delen. . . ikke resten, haha.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg