Fredag og Lørdagstrening.

Litt trim før og inni helgen må alltid til, ellers er det noe som mangler.

Fredagen så slik ut :

 

 

Først en strykedel som egentlig ble mer teknikkdel for meg.
Jo mer jeg gjør disse over-hodet øvelsene, jo mer oppmerksom blir jeg (og andre) på hva jeg må jobbe med.
Det er mange ting å tenke over i enkelte løft.

På pushpress/jerks og split jerks så var det denne gangen : Hold lenger avstand på stangen, ikke hold skjevt. Det hadde jeg ikke fått med meg før, så bra det ble tatt opp, og at jeg ble oppmerksom på det.
Pluss at bakfoten min hadde ikke nok knekk i split jerken. Nå gjør jeg disse veeeldig sjeldent og aldri mer enn jeg må, så det er jo ikke rart det finnes ting å ta meg på der.

Så vekten ble ikke mer enn maks 35kg. Men da ble teknikken så dårlig, at jeg gikk ned på 30kg.

BOBSLED

En litt spenstig sak, og drepen for skuldre.
Selv om rx’vekten er doable i seg selv, så var det et lite tips om at det kunne være lurt å gå litt lettere enn en kanskje vanligvis ville ha gjort, siden det er en lang økt med mange reps – man BLIR sliten, og blir man veldig sliten så går tempoet ned, og da mister man effekten av øvelsen.

Så jeg tok dette tipset til meg og gikk ned til 12,5kg dumbell. Og jeg kom meg akkurat igjennom med tiden : 15:29min

Hadde jeg gått for 15kg, så ville jeg nok ligget langt bak et sted der.

Det var en -ladder- (Eller trapp/stige som man sier på norsk) Jeg syns egentlig disse er litt morsomme i seg selv, men denne var utrolig mental og seig, særlig i begynnelsen.

9 DB snatches (en arm)
9 DB Thrusters (samme arm)
9 DB snatches (andre arm)
8 DB Thrusters (andre arm)

Rett inn i 1 wallwalk

9 DB snatches (en arm)
9 DB Thrusters (samme arm)
9 DB snatches (andre arm)
8 DB Thrusters (andre arm)

Rett inn i 1 wallwalk

. . . Osv.
Du skjønner. Helt ned til 1.
Man så litt lys i tunnellen når en kom ned på 3-2-1 reps. Haha. Særlig 9-8-7 var virkelig noe å kjempe seg igjennom.

 

lørdag var det team 3
Det gjør vi ikke så ofte, men det syns jeg vi burde. Det er kjempegøy og veldig motiverende 🙂 Masse rom for heiing og jobbe i team.  Og er man heldig så får en litt pauser også.
Crossfit som lagsport nesten.


Jeg var så heldig å få komme på lag med 2 andre superflotte damer, så det var masse god stemning, mye positivitet, heiing og tro på at DETTE får vi til.

Fikk også masse fin hjelp på Handstand pushups, så jeg fikk kommet meg opp på veggen og heist meg opp og ned 15-20 ganger (!) Face the fear and all that. Men de ble sånn semihalveise da, med støttehjul på beina. Men, er det det som må til for å bygge trygghet mot veggen, så er det bedre enn å ikke gjøre noe.
Så tusen takk for tålmodigheten!

Økten var delt opp i 3 deler.

Første del var kun pullups. Masse pullups.
Vi tok lv1, og det var akkurat nok til å komme oss igjennom innen TimeCap på 10min.
15 pullups (hver)
12 Pullups
9-6-3 osv.
Jeg klarte alle første 15 i en go, og var fornøyd med det, ny PB på kipping- pullups, opp fra 11 🙂
Etter det så ble man fort sliten i armene og det ble naturlig å dele de opp i både 2 og 3.

Så RETT inn en 30min. for time.
Hvor vi kunne dele det opp slik vi ville. Er noen sykt god på noe, så knuser man bare på der 🙂

3 runder :
– 60 CAL row (i team. Så vi delte det opp i 20 cal hver) Phewf. I hvertfall første runden. I hvertfall for meg måtte jeg gå ned til 10/15 cal på de andre rundene)
45 Wallballs (Delte opp i 15 hver)
– 30 Handstand pushups (Jeg tok bare 5 om gangen, kanskje 2×5 om jeg var i slaget.)

3 min pause
Så rett inn i 1 runde av alt sammen en gang til, bare limt sammen med litt mer reps.

120 Cal row
90 Wallballs
60 HSPU

Tiden gikk ut akkurat i det wallballsene var NESTEN ferdig.

Da skulle alle inn i en ny runde med 10 runder hver med :
Burpee box jump overs.
20 sekunder på/ 40 sek av
i team.
Jeg har aldri sett folk fly så fort over en boks før. Herremin.
De er gode!

Var en av de få gangene jeg må si det var gøy med Burpee box jumps overs 🙂
Vi talte alle repsene. men jeg husker ikke nøyaktig hva det landet på , 100-120 ?
mer enn hundre, mindre enn 200 :’D

Det føltes bra å dra hjem etter økten, særlig når det var veldig tilltak å dra til økten. Jeg hadde virkelig ikke lyst, men glad jeg gjorde det!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg