”Fran”. . . den beryktede.

Ja ja.
Så var det noen som hintet om at det skulle være FRAN denne dagen, da.
En benchmark økt. . .  En helt inn for J**** benchmark økt.
Tror den er kjent for å være one of the worst.
BECAUSE THRUSTERS.

Thursters tar hele kroppen. Alle store muskelgrupper er i full sving og en får pulsen opp bare ved å se på økten.
Men å snu i døra er ikke noe frivillig valg for meg, så FRAN it is.


PART1
3 Rounds of superset.
3x back Squats (85%) + 10 Single arm DB bent over rows pr arm.

part 2
FRAN

21-15-9
Thrusters
Pullup

10min TC


Men det er såklart ikke bare FRAN. Må ha en del 1 først, og den må selvsagt gå på bein, som allerede er stive og støle etter mandagen.
Crossfit ville ikke vært Crossfit om de ikke gjorde det på den måten. Ha ha.
Hjelper ikke å klage, så best å bare late som ingenting og ta det med et smil.

So. FRAN.
21 Thrusters+21 pullup
15 Thrusters + 15 pullup
9 Thrusters +9 Pullups
Ferdig.

Det var folk som fullførte på 3minutter og noe. . . . altså.
Syns man rx vekt 29kg for kvinner er easy game, så er nok FRAN også easy game og greia går som en lek.
Syns man, sånn som meg at 29kg er et rent helevete, så går det som det går, og man klarer ikke Time Cap på 10min.
(Jeg hadde tatt 7 Thrusters på siste runde når tiden gikk ut)
Noe som gir meg en score å forholde meg til i hvertfall. Da vet jeg hva jeg skal gjøre bedre neste gang FRAN dukker opp.
Var i grunn fornøyd med at jeg klarte rx vekten igjennom hele, når det er sagt. Av natur har jeg alltid gjort 25kg på Thrusters, så det er vel på tide at jeg kan gå litt videre, selv om jeg egentlig helst vil slippe å gjøre Thrusters. Ha ha.

Jeg ble også gjort oppmerksom på at teknikken på løftene mine var ganske på kanten til ” du ødelegger ryggen om du fortsetter sånn”. . . Så her må jeg og de fordømte skuldrene mine være på vakt på hvert løft. Jeg MÅ rette meg helt ut. Jeg MÅ passe på å rette opp ryggen og unngå overkompensering. Jeg MÅ pushe ‘hodet’ mellom armene mer bevist. Hele tiden.
Mange ting å tenke på når det mest vanlige ikke går automatisk hos meg.
Hørte på sidekanten fra treneren senere ”mye bedre” , så håper jeg gjorde noe rett, da. Og håper det var meg hun snakket til. Ha ha.

Pullups er pullups. Det er alltid tungt. Men det var ironisk nok ikke dette som tok mest tid i denne for min del. . .

Uansett hvordan det gikk så var i hvertfall pulsen godt i gassen etter økten. Puster og peser mens jeg bærer tilbake vektene. . . Sånn som alltid.

Det kan likevel gjerne være lenge til neste FRAN, og sett den gjerne når jeg er på ferie eller noe. . .

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg