Forberedelser til Throwdown

I helgen ble det mye forberedelser til det som skal skje veldig snart.
Oslo Throwdown.
Crossfit konkurranse ting, for de som ikke har fulgt med (her). For min del er det bare for gøy og for å prøve noe nytt, være med på noe sosialt sammen med likesinnede, og såklart for å pushe meg litt ekstra.
Jeg skal selv i ilden på Søndagen, så det nærmer seg plutselig veldig. Så i går ble vel siste øve-øve dag på oss med å trene i team og spesifikkt til denne greien. Jeg trener som vanlig mandag- onsdag denne uken, også er det ‘ferie’.

Etter å ha sett over programmet, som kom ut på fredag, så ble det den hardeste varianten av denne på Lørdagens trening.
Det syntes veldig godt i denne varianten at jeg er ikke helt der.

Sånn så første del ut.
Fikk 3 min pause mellom hver del, som ikke er kjempemye.

Vi gjorde det så godt vi kunne innen gitt Time Cap. Selve øvelsene var ikke umulige, men tror ikke vi klarte alle 5 rundene før tiden gikk ut.

Del 2: 
Vi begynte faktisk på denne, da vi ble delt inn i grupper for å få plass til alle i salen.
Var sykt tungt.
Å ta 75 Doubleunders alene kunne ta hele tiden alene. Det ble sånn semi versjon hos meg, med noen dobble og noen single. For å deretter hoppe rett inn i roing.
Det var sånn at en partner ror mens den andre hopper. Vi delte opp i at en hopper alle 75, den andre ski-row så lang tid det tar, så byttet vi.
Vet ikke om det var så klokt sånn i ettertid, med tanke på at jeg var helt død, men. . . sånn ble det. ha ha
Etter det så var det Synkroniserte hang snatches med dumbell. En hel haug.
Også videre.
Kom ikke igjennom her heller, men hadde heller ikke så mye mer ekstra å gi når tiden gikk ut heller. Phewf.

Del 3:
Siste herlighet.

Jan som er veldig effektiv på burpees syntes denne delen ikke var noe stress.
Jeg derimot som forsøker heroisk å holde trøkket oppe for å ta alle 30 i en go, syntes det var veldig stress.
Hadde lyst å si PAUSE etter 10, i hvertfall på 17, men klarte å bite tenna sammen.
TimeCap er 8min.
Så var det å bygge opp til en tung heng clean.
Nå er ikke mine tunge mer enn en lett oppvarming for mange andre, men men. Sånn er ståa bare.
119,5kg  fikk vi til sammen. Så nå kan dere lure på hvem som løfta hva.

Syns vi var flinke jeg 🙂


Så med kroppen full av gangsperr kom søndagen da jeg og Charlie skulle øve på vår greie. Altså scaled versjonen, som overhodet ikke var så ‘grei’ som den først så ut til.
Jeg hadde undervurdert noen ting, så det var bra vi gikk igjennom alt sammen.

Første del var sånn :

Jeg tenkte først at vi kan dele ski-roingen opp i 12Cal hver.
Første runden gikk det greit, ish, men allerede fra runde 2 merket jeg at dette var en dårlig ide. Det gikk fort tregere og tregere. I hvertfall hos meg.
Mulig vi skal endre noe på dette til den faktiske testen.

Toes to rings gikk greit følte jeg. Vi fant en bra deling her ut i fra hvor vi føler vi er komfortable.

Front Squats fikk Charlie æren av. Det går bare mye raskere om hun bare gjør de. Ha ha.
Regner med vi får dele opp som vi vil. . . .?
Er spent på briefing dagen om hva vi egentlig skal gjøre, og får lov til. Ha ha.

Etter to runder av det, så er det nye to runder, men noen endringer.
Toes to bars, har en delingsplan på ”ikke går for hardt ut og end opp med no-reps”, noe jeg er litt flink til. No-reps er bare bortkastet energi.

Shoulders to Overhead får Charlie kose seg med 😀
Jeg trenger den mikroskopiske pausen til å hale meg igjennom ski-ingen.

Denne var bare SÅ slitsom. Jesus.
Har ikke lyst å gjøre denne igjen, noensinne. Ha ha

 

Del 2 : 

Usikker på hvor lang pause vi får mellom alle disse, men håper det er mer enn 5minutter. Ha ha.

Her er alle øvelsene synkoniserte, som betyr at vi skal gjøre dem samtidig.
Innså at jeg er ikke særlig god her. Jeg er generellt litt tregere enn det som sikkert er ønskelig. Både på single arm ground to overhead og box step ups (med 15kg) Yaiks.
Men, men.
Kom igjennom og fikk til og med litt tid på sykkelen.

Her er meningen å komme igjennom så fort som mulig, sånn at en får en god score på Caloriene.

Men de GTOH  og så mange av de – har ikke sjans til å gjøre alle i strekk. I hvertfall ikke i går.
Skal prøve å gi et ekstra push igjen på søndag.

Men det viktigste er : Vi kom igjennom!


Del 3: 
Som for min del er favoritten. Minst greier i.

Masse burpees over stangen, så rett inn å løfte tung stang fra hang (rett over knærne) og sleng den opp på brystet – bæng 1.
Så kan man riste løs og bygge opp til tiden går ut, eller til du ikke klarer å løfte tyngre.

I går så klarte jeg mentalbarriæren min på 50kg.
Ha ha. Er ikke så mye, men for meg som har stått på 48.5kg i all evighet så var det litt gøy.

Tror jeg vi landet på : 110-120kg ett sted til sammen. 🙂

Så det var den helgen. Mye trening og enda mer gangsperr. Det merkes særlig i underarmene, der du bøyer armene.

Er alltid gøy å jobbe sammen, god stemning – men fy så tungt!
Flaks at jeg fikk en teampartner som er helt chill med at jeg er ikke av top 10 klasse (heller topp 10 fra bunn) ha ha 😀
Veldig spent på eventen, men kommer sikkert til å ha alt for mye nerver.

Spent på hva jeg sitter igjen med når alt er over. Hva helhetsvurdering jeg får, om det var så gøy at jeg vil gjøre det igjen, eller om det var en bra opplevelse, men uten behov for å gjøre det igjen. Har det vært utelukkende gøy og spennende, eller var det skremmende og jeg har følt meg både liten og utilpass?
Time will tell.
Men jeg gleder meg, og tror det blir utelukkende en bra opplevelse!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg