Cosylan og green card

Jeg har vært mye syk i det siste. Ganske uvanlig til å være meg, men det måtte vel komme en dag.
Covid for 3 uker siden, en uke frisk, en ny uke med kraftig bronkitt.
Kravla meg til legen i går, fordi jeg har hostet så umenneskelig hardt igjennom nettene og ikke sovet igjennom en hel natt på 6 dager, så var ganske sliten kan du si.
Legen forsto meg. Hun forklarte at infeksjonen er borte, men hosten kan sitte i en stund etterpå fordi kroppen fortsatt overproduserer slim. Så jeg fikk en stor flaske Cosylan og en god bedring.
Jeg spurte om jeg fikk lov å trene igjen, og ja, det måtte jeg bare gjøre, sa hun. (Men gjerne ikke til maks puls helt enda) Jeg ble så glad av å høre dette.
Vært deprimerende å bare sitte inne, på sofaen og ikke gjøre noe. Blir så rastløs og nedfor av å ikke kunne bevege meg, eller gjøre det jeg liker mest!

Jeg dro rett hjem og startet hjemmetrening i stuen. Trenger ikke hoppe rett inn på Crossfit etter første GreenCard. Men jeg skal i dag, og følge rådet – lytt til kroppen og ikke dra det for hardt med en gang. Det er cardio-dag i dag, så da burde jeg være i stand til å ta kontroll og ikke gå all in, med en gang. . . burde. . .

Har faktisk litt gangsperr i beina. Det ble endel utfall og knebøy med lett vekt i hendene. Så god form er jeg i. Ha ha.
Tok litt pushups, noen dips, litt planke og situps-versjoner, litt skulder og litt yoga back-bend tøyeøvelser for mobiliteten.
Innimellom forsøkte jeg på noen tekniske øvelser for å se hvor langt unna jeg er.

Vi er i et flyttelass for tiden, så det er masse rot hjemme, og liten plass. (Jeg liker å ha det ryddig rundt meg, jeg lover). Flytter heldigvis til noe større om 2 uker 😀
men, får alltid plass om en slenger litt godvilje på.
Doggosupport i hjørne der.

1: Pistol Squats. 
Aldri vært noe god i dette, men er veldig glad jeg klarer i hvertfall en på hver fot uten støtte (annet enn at jeg holder meg i tærne med en fot, og står på en tynn vekskive for balanse) Lærte dette for kanskje 6mnd siden, men siden jeg ikke øver på det, så er progressjonen treg. Men jeg er i hvertfall fornøyd med at jeg ikke har glemt det helt av.

La meg presentere – treningstryner – Umulig å se bra ut på bilder når en trener. Sånn er det bare, så jeg skal ikke engang prøve å dekker over med bambi filters. Det er SÅNN jeg ser ut.
Det var et heroisk forsøk på å ta screenshot av video på pistolsquats. Også noe som er unødvendig vanskelig. Klarte å komme meg ned og opp igjen på begge beina, men bare en gang. Må gi oss på topp vet du.
Sokkene er rene! Selv om de ikke ser sånn ut. De ble permanet misfarget ved å bruke de i gale sko en gang.

2: L-Sit
Dette har jeg aldri fått til. Kun hvis jeg holder meg i noe som får meg litt opp fra bakken. Hjemme har jeg kun to yogablokker som jeg har lånt fra boxen (Crossfit gymmen). Har ikke fått det til med disse før heller, men tenkte jeg skulle prøve. Jeg fikk til en mikroskopisk L-Sit !
Ble veldig glad, selv om den varte 0.5 sekunder. Ha ha. Men det er mer enn ingenting. Særlig siden jeg ikke heller øver på denne veldig ofte, så er det oppløftende å se at selv etter 2 uker med sykdom så ligger noe der, fortsatt.  Litt mer motivert til å øve på sånne ting litt mer når en ser ørsmå biter av resultater.
Det får bli en sånn ”hjemmetrening øvelser”, disse her. Koster ikke så mye tid eller effort å finne frem blokkene (som ligger i armlengde fra sofaen) og bare forsøk ett par ganger eller tre. Jeg burde gjøre dette oftere. Alt annet er egentlig latskap.


Men se, den lille søte L-Sit’en, som ikke varte veldig lenge – men den varte litt. Utrolig, unødvendig vanskelig, ha ha.

Så, ja.
Sånn går det fort når jeg sitter i ro for lenge med sykdom. Føler at alt jeg har av styrke og muskler har visnet til ingenting og at når jeg kommer tilbake til trening så klarer jeg ikke løfte stangen engang.
Jeg føler jeg har vært ufattelig grumpy hele uken. Vil ikke snakke eller gjøre noe, dårlig matlyst, konstant pesimisstisk og hele tiden vondt i brystet av den harde hostingen. Trodde aldri det skulle gå over.
Nå i dag, er det nesten ingen hosting igjen, og jeg sov godt i natt. Hallelujah så deilig!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg