Comp class, high intensity

I går prøvde jeg en ny time, som de kaller så fint : ”Comp Class, high intensity” 
Jeg ante ikke hva dette var, men det hørtes ut som noe som skulle holde et høyt tempo, og jeg hadde rett.


Det så ut som de hadde samlet kun ”dame” Hero Wods, og trøkket alle inn i ett program med TC på 40 og noe minutter.
Så var det bare å se hvor langt en kom på den tiden.

Det var team 2 , for vår del, som passet bra da vi skal øve på å jobbe sammen i team til Oslo Throwdown, som bare er 2 uker til, tror jeg.
Går unna!
Plutselig er vi der og da er det greit å være litt forberedt.

Det ble noen skaleringer på oss (mest på meg, ha ha)

Tror vi misforsto noe når vi begynte for det var ingen tydelig oppvarming, så jeg tenkte at når vi begynte på Nancy så var det kanskje en runde eller to der som oppvarming. . . derav meg som tar det relativt rolig fra begynnelsen av.
Etter 4 runder innser jeg sakte at det ikke er oppvarming, men greia hadde begynt. Men jeg hopper ikke fra 0kg til 70kg deadlift uten å varme opp. . . så vi tok noen oppvarmingsløft inni der uansett.

Nancy: 
Det ble Overhead squats med bare stangen her. Jeg er ikke stødig med dette løftet, og med en gang det er vekt på begynner håndleddene å verke, da de ikke er sterke nok. Så heller bedre å kjøre kjappe lette, enn utrolig dårlige, trege tunge.
Det skulle jo være høyt tempo after-all.

Diane: 
Vi delte opp i 2løft på meg, og 5 på Charlie på deadliften.
Ikke fordi jeg ikke kan ta 5, men mest fordi jeg var så stiv etter deadliften dagen før og ser ikke poenget med å drepe ryggen helt enda.
Og dels fordi det går kjappere da hun løfter mye mer enn meg sånn til vanlig.
Det skulle jo gå fort!
Jeg tok vanlig pushups på Handstand Pushups, hun gikk rett for strict Hand stand pushups (som i teorien er tyngre) meeeen når man ikke kan kipping (heller ikke jeg) så blir det stricte da 😉

Jackie: 
Knuste til med 500m hver, bare fordi roing er kjedelig og best å bli ferdig med det med en gang.
Thusters :  20kg på meg 30 på Charlie. Gikk greit, egentlig. Men skulle være tempo igjen,da – så var nok ikke meningen det skulle være veldig tungt.
Pullups med sets på 5 før en freser videre til

Isabel:
Det ble vel 30kg på Charlie og 25kg på meg, tror jeg.
Snatches er som sagt en nemessis som jeg må jobbe mer med.

Nasty girls :
Rakk en runde før plutselig tiden hadde gått ut. Jeg hadde ikke sett på klokken i det hele tatt under økten så denne kom nesten som en overraskelse. Jeg var litt klar for å fullføre greia, men ja.
Var ganske kvalm etterhvert, siden jeg var dum og spiste litt for  mye middag tett oppunder treningen.Innser sånn akkurat nå at jeg gjorde feil på HPC , det var jo hang Power Clean. . . men jeg gjorde visste Power Clean and Jerk (altså der en henter stangen helt fra bakken, hviler på skuldrene før en løfter den helt opp over hodet)
Dust. Ha ha (30kg)
Jaja, ekstra trening da.

Men en bra dag, og god trening i godt selskap!

Blir mye trening på meg denne uken, med 6 planlagte økter og kun hviledag på Lørdag.
Men det er bare nå sånn rett før Oslo, så er planen tilbake til normale tilstander etterpå. . . kanskje.
Hvis det viser seg at jeg liker dette litt for mye så vet en jo aldri. Ha ha.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg