Bring a friend – or not?

På Lørdager har vi en økt som vi kaller for ”bring a friend”.
Det er akkurat som det høres ut, en dag hvor vi kan ta med en venn som ALDRI har trent før, eller en som er kjempetrent, eller en som er nysgjerrig på Crossfit, mora di, bestefaren din – eller en som du bare tvang med deg.

Det er en økt som er tilpasset så alle som vil, kan få prøve seg, og få en god økt med masse god stemning.
De har alltid en morsom oppvarmingslek, for å komme i gang med et smil – som ect: ”The cup game’

De er ikke veldig teknisk vanskelige, og en kan velge en vekt og et tempo som passer for akkuat ditt nivå.
– Jeg har dog enda til gode å få med meg en venn – Ingen i min krets er visst noe treningsmennesker, vil ikke, eller skyr CF som ilden :'(

Ja ja.
MEN jeg bringer meg selv inn, da. Og blir venn med noen på stedet, hi hi.

Slik kan en økt se ut på Bring a friend.

Det er en relativt kort økt, på 20 minutter, denne gangen.
Jeg sier kort, fordi en lang økt er gjerne 50 minutter (Se lenger ned)

Man skal bli sliten, og man blir sliten uansett hvor mye eller hvor lite trent en er.
Vi gå på trening for å bli slitne! I all hovedsak 🙂

Det var rekordmange på timen på lørdag.
34stykker faktisk.
Så de delte timen opp i grupper på tre.
P1 (person 1) satte seg på en cardimaskin og jobbet der helt til P2 er ferdig med sin del.
P2 startet med 8Dumbell Thrusters + 6 Burpee box jump/step ups.
P3 staret med pause. . . yeah. . .
Også rullerte det rundt slik til tiden gikk ut.

Det er ingen som klager over hvor treg du er, eller hva vekt du velger å jobbe med. Her er det bare HEIA og GODT JOBBET.
Er det ikke fint?
Jeg var jo ikke noe rask på Thrusters og box jumps, så den stakkarsen som måtte ro mens jeg jobbet, måtte ro en stund for å si det sånn 😀

Men jeg vil si vi koste oss og var flinke, og fikk en score på 296CAL til sammen i gruppen (roingen som var poengscoren, for de som noterte seg det) 🙂

Det var også første gang noen kom rett bort til meg før timen og spurte om han kunne være på team med meg.
Jeg bare : ” Selvsagt” (og ble ganske glad inni meg at noen vil teame med meg) Førstevalgt YEAH!
I samme stund  . . . yeeey, I haz a buddy 😀


Et eksempel på en time som ikke er en typisk ”Bring a friend” er Søndags WODEN, dagen etterpå.
Sånn som denne :
Du trenger ikke være et treningsorakel for å se forskjell på oppsettet på disse to.

Dette var en 50min lang økt.
Det var team 2.
Så jeg fikk teame med samme partner som sist SøndagsWod jeg var på. Syns vi gjorde et bra team, med masse motivasjon og heiarop. De er det beste team-matesene syns jeg. Må heie på. Det er det Crossfit handler om 😀
Det er i hvertfall det CF handler om for meg. 

Det begynner med en ganske saftig vekt på Deadlift (jeg gikk ned på 75kg) Der vi i laget skal ta til sammen 40 markløft. 20hver.
(Hadde jeg tatt 85kg, så hadde det blitt mye 1’ere eller 2’ere og lange pauser mellom hver.)
Vi delte opp i 2 og 3 reps, helt til vi kom til 40.

Så var det 200m løping på hver mellom hver øvelse! Her syntes jeg at vi var gode 😀
For meg som ikke er så glad i å løpe, så klarte jeg å holde en ish tempo igjennom hele økten, og det var jeg stolt av at jeg klarte. Ble kanskje liiiitt seig på den siste, men det er lov.
Så fikk vi sol og greier i tillegg.

40 American Kettlebell swing er gøy, men mye tyngre enn russian KB swing. (American går helt over hodet)
Jeg tok 20kg her. Er ikke helt trygg på 24kg enda.  Hadde sikkert klart det, men. . .ikke i dag. Ikke i denne økten.
Vi tok 10 og 10 reps, hver her.

Overhead squats er min nemmessis. Jeg lot det gå med KUN stang, fordi skuldermobiliteten, og håndleddsmobiliteten er dårlig.
Det gikk da fint å ta 10reps i en go. Neste gang vil jeg ta på litt mer på stangen, bare for å pushe de stakkars armene mine litt, og bli vant med øvelsen, med vekt på. Med mindre det gjør vondt, da må jeg helst tenke på det først.

Burpees, er og forblir burpees. Vi delte dem opp i 5 og 5 for å spare puls og helse.

Chest to bars (ble pullups for meg) tok 5 og 5.

Box jumps – alltid juicy. Vi tok 5 og 5 her også.

Dumbell squat cleans…. Ouch, denne var vond.
Du har to små vekter med x- kg i hver hånd, hent dem fra bakken, sleng dem opp til skuldrene/brystet, mens du har dem der så går du ned i en squat, reiser deg oppp igjen – og tapper vektene i bakken og repiter. Vi tok 5 og 5 her også.
(12.5kg for min del)

POFF
Ferdig med del 1.
Resterende tid var Power Cleans og Burpees.
Jeg hadde 40kg her.
Vi hadde 20 sekunder igjen av Time Cap, så var vi ferdig!

Det var utrolig deilig å komme igjennom hele greien, så tror jeg valgte rett med å skalere litt på vektene. Hadde ikke trodd jeg skulle komme igjennom alle de Power Cleansene/Burpeese – så var veldig gøy da det viste seg å gå. Vi ble merkelig raske da det var 2 minutter igjen, og vi lå på 6 powerCleans da. MÅTTE . BARE. FORSØKE. Kan ikke gi seg der!
Var en kjempetung, men kjekk økt 😀
Godt å kjenne at man lever.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg