Benchmark ”DT”

Hva nå enn ”DT” står for.

I går var hoveddelen DT.
En sånn økt som går igjen hvert år. Da må man huske å logge resultatet for å se om det går bedre neste gang du gjør den.
Ja ja, tenkte jeg. Sist gang klarte jeg ikke Time cappen engang, så vet ikke. . .

«DT»
5 Rounds for time:
12 Deadlifts
9 Hang Power Cleans
6 Push Jerks
Time Cap = 10 min
RX = 70/47,5
Fitness = 40/30
Advanced = 90/60

Gjør det der på 10 minutter.
Min gamle score var 11:45min
Jeg husker ikke når jeg gjorde den, men en gang mellom 2020 og 2022

RX vekt er litt for heftig for meg enda, da jeg ikke klarer den vekten over hodet i en sånn økt. 48kg er liksom maxen min på Hang Power Cleans. Ha ha.

Så jeg tok noe mellom Fitness og Rx, som ble 35kg, samme som forrige score.
Prøvde å lage en plan med å i hvertfall gjøre Deadlift og Power Cleans’ene i en bevegelse, med en liten pause mellom hver. Helst ta alle Push Jerksene også i en – blir jo enda mer arbeid om en må legge stangen ned på bakken for å så plukke den heeeelt opp igjen.
Hvis jeg klarer å holde en jevn phase, så er det et mål. Å gå for hardt ut tidlig i økten vil bare ta ut alt jeg har av energi… og da blir en stående over stanga med hendene på knærne, da.

Ny score : 09:50min
Er kjempefornøyd. 2 minutter bedre enn sist gang.
Hadde håpet på 11:40, så ville jeg vært fornøyd, men å klare denne innenfor timecap var gøy. Selv om det er ”akkurat” innenfor, og ikke Rx vekt.
Men hey. Kjekt 🙂

Håper en dag jeg kan bli tryggere på Cleans, så jeg klarer å nå 50kg målet. Mobilitet i skulder og vristen setter stopper igjen (og litt hodet)
men, men.
All trening er god trening.

Også må jeg ikke se for mye på de som gjorde DT på under 5min . . . . because insane. . . ha ha

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg