”Bear Complex”

Morsomt hvordan noen økter har så søte navn.
Aner ikke hvor mange ganger jeg har ledd høyt av de som oversetter programmene fra engelsk til norsk via automatisk oversetter : Hvordan Clean Jerks blir oversatt til – Ren drittsekk, eller Power clean blir til Strøm-rens, eller Wall-walks blir til veggvandinger.

I dag er det Bear Complex (Bjørne kompleks) som kan være så mangt. . .
Men denne gangen betyr det bare dette :

«BEAR COMPLEX»
5-4-3-2-1
1 Power Clean + 1 Front Squat + 1 Jerk + 1 Back Squat + 1 Jerk from behind the neck
(Start around 50% of C&J, and build up to todays heavy)
Så alt det der er 1 complex.
Den første runden må du gjøre 5 av de rundene der, så 4, så 3 osv.

Jeg forholdt meg til hva jeg lå på sist gang jeg gjorde denne. En gang i fjor.
Da hadde jeg notert meg at jeg avsluttet med 25kg. Jeg er litt usikker om det er samme complexet, men det finner jeg aldri ut av. Jeg hadde skrevet i notatene mine : ”Bear Complex 25 kg (på siste) Begynn op 20kg neste gang” . Noe som forteller meg at sist gang begynte jeg sikkert på 15kg.
Ja ja, så da begynte jeg på 25kg denne gangen, og landet på 32.5kg på siste. Så i følge notatene mine så er det fremgang. Neste gang må jeg vel begynne på 22.5kg eller 25, og prøve å i hvertfall lande på 35.
Min utfordring her er skuldrene mine og få de ”Drittsekkene” skikkelig uten overkompensering med ryggen.
Og det å gjøre de fra backsquat posoisjon er litt tyngre enn fra front squat posisjon. . . syns jeg.


PARTNER AMRAP 15 min:
40 Cal Row
20 Power Cleans
30 Front Squats
20 Push Jerks
30 Back Squats
RX = 60/40
Fitness = 40/25
Advanced = 80/60
🔴 Intensity target: hard

Del to : Hvorfor ikke fortsette i samme sjanger. (tenkte noen) Den var egentlig ikke så ille i team. Vi var en gruppe på 3 og en som speilet to. Fungerte veldig bra.
Jeg valgte 30kg denne runden, jeg ”kunne” nok ha pushet meg til 35kg, men tenker det er greit å ikke dra det for langt hver gang, og heller fokusere på fine løft, særlig på Push Jerks.
Jeg KAN ta 40kg og, men det ville gått så tregt at en ville ikke kommet igjennom første runden engang. Ha ha.  Og Jerksene ville blitt veldig stygge.

All in all.
God økt, med masse komplekser (i hvertfall inni hodet mitt)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg