”Bare” 5 minutter

Var mye 5minutters i går.
Aldri undervurder de tilsynelatende korte øktene, det er de som er værst. Du blir i hvertfall fort varm og svett.
Det som var nesten litt koselig var at i denne WODen så var det hele 3 min. pause mellom hver 5min.
5min på 3min av.
Det høres jo ikke så gale ut, vel?
Skal love deg at du både vil og trenger de pausene. Særlig på de to siste.
Jeg trodde først alle var AMRAPer (As many rounds and reps as possible) Men så såg jeg at de to første var EMOM, så da trodde jeg at alle var det.
Og halvveis inni så jeg at det var begge deler. Tror jeg må begynne å følge bedre etter. Ha ha.

Uansett.
De første to rundene med start på hvert minutt gikk forsåvidt bra. Kom igjennom alle med 20-30 sek å gå på før neste runde startet.
Følte jeg klarte det helt greit i hvertfall. Jeg tok 30kg og 12.5kg, igjennom hele økten.
Dels fordi jeg ikke er sterk nok, men også fordi jeg har så latterlig mye gangsperr etter helgen og øvingen til Oslo Throwdown.
Så prøver å ikke dra det så langt at jeg setter meg selv tilbake ved å trene for mye.
Hadde jeg tatt rx vekt hadde det nok gått MYE tregere. Og Jerksene ville ikke sett ut som noe annet enn noen dårlige Push press’es. Og jeg tror ikke dette var økten for det.

Den virkelige utfordringen kom på de to siste.
AMRAP.
Da var det ongoing til tiden gikk ut, uten pauser. Om og om igjen. Skal love deg at 5 minutter ikke er så kort da. For det er ikke mange reps. og da går i teorien rundene ganske fort.

Jeg tror ikke jeg gjorde det veldig awesome på disse. Glemte og telle runder / ville ikke, men presset lå at vi skulle klare minst 5 runder, og trooor jeg klarte det akkurat. I verste fall 4.

Klager ikke, dette var en kjekk økt på mange måter. Man trenger ikke å trene super-lenge for å få en veldig god økt. Kommer an på hva du gjør ut av den tiden du trener, tenker jeg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg