Bæinhardt.

Med æ, faktisk.

I går var det utelukkende ”syre i beina” dag. Det ble lovet, og det fikk vi. I massevis.
Både del A og B var hard på store muskler i beina, for min del svei det godt i lårene.

Absolutt en time jeg burde gjøre oftere for å styrke beina. De burde være mye sterkere enn dagens tilfattning.

Det var på en måte, og for første gang litt gøy å jobbe med Squat Cleans.
Jeg vet ikke helt hvorfor, for jeg løftet ikke mer enn jeg har gjort tidligere, men kanskje jeg følte det gikk teknikkmessig bedre for seg. Og det er jo alltid litt gøy. Å bli tryggere på øvelsene er en stor seier for meg i hvertfall. Må huske det til neste gang.
Alltid gøy å jobbe med korte, tunge sets (med pauser)

 

Del B var en luring.
Den ser uskyldig nok ut ved første øyekast, men skal love deg den ikke var helt det.
Når jeg ikke er sterk nok til å ta rx’ vekt så pleier jeg å velge noe mellom fitness og rx’ (med mindre det er greier jeg er kjempedårlig på, som snatches – da har det i noen tilfeller vært at jeg må velge en vekt som er mindre enn fitness vekta. Ærlig sak, vi alle er på ulike steder – og det helt greit 🙂 )

Det ble 40kg for meg her, og det er 5kg mer enn jeg vanligvis bruker på front squats. Det ble litt seigt underveis, men er fornøyd likevel. Alltid en god følelse når en tør å legge på mer vekt enn hva komforsonen vil ha det til.
Man skal også hente stangen fra bakken, så man skal ikke være for cooky med vekten heller, særlig ikke i en WOD der man skal holde et høyt tempo.

Gøy med 2 min økter, (også med pauser)
Så dette var en av de korteste WODENE jeg har gjort, med bare 8minutter aktiv jobbing.
Søtt, men den var beinhard likevel, så de pausene vi hadde var sårt trengende likevel.
Og ble en ikke sliten, så har man gjort det for lett for seg selv :3

Kjenner godt at beina har jobbet nå i hvertfall. De var wobbly i hele går kveld, haha.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg