Alle har mage. . . heldigvis.

He he.
Fikk et innfall under gårsdagens hjemme-yoga. Jeg sitter rett ved kleskapet og massive speil, så da ser man jo alt.
Heldigvis så tar jeg meg selv ikke kjempeseriøst så da ble det post om det jeg så først, da.

Noen kapper sikkert av meg hodet for å si dette, men. Jeg har aldri hatt lett for å legge på meg, og har vært ‘tynn og slank’ hele livet. De eneste gangene jeg har fått noe ekstra er fordi jeg har trent, og muskelene har fått vokst slik at jeg ikke ser ut som et beinrangel.
Husker gymlæreren på ungdomskolen sendte bekymringsmelding hjem til mamma fordi jeg var så tynn. (Kjempekult)
Og som ungdom var det heller ikke så kult å ha en kropp som et barn og ikke en ung kvinne. Ble vel 17år etter å ha trent med svømming siden jeg var 10, før jeg omsider kunne kjøpe vanlige bukser som passet på meg, og jeg begynte å se ut som en kvinne. Turte ikke gå med singlet før jeg begynte på VGS, og bikini var fortsatt forferdelig ubehagelig når jeg var 18.
Kroppskompleks finnes for oss ‘tynne’ også.
I dag er jeg ‘normalvektig’ med et sted mellom 60-63 kg. Trives der.

Men det var ikke det jeg skulle snakke om.

Bare se hvor stor forskjell det er når en sitter litt fremoverlent , versus rett opp og ned, litt inn med magen, rett lys, holde pusten. . . you know the insta-drill. (for et slit å måtte leve sånn)
Skjønner ikke helt hva som foregår med halsen min på det ene bildet. . . men, veldig synlig blodåre? Ser ut som jeg  har fått gæmliss hud allerede XD

Ha ha, husker jeg bare tenkte på den statuen av Aphrodite når jeg satt sånn. ”Nå har jeg hennes mage”, The goddess of beauty. . . .ah yeah.

Preaching time :
Av og til føler jeg at vi mennesker er litt for flinke til å finne feil og mangler ved oss selv, fremfor sette pris på en kropp som fungerer (hvis du er så heldig å ha en kropp som fungerer).
Sett pris på en kropp som er sterk og fleksibel, en kropp som får deg fra A-B, en kropp som bærer hele deg hele dagen, en bra kropp på et bra menneske.
Lettere sagt en gjort, I know. Det tok meg mange år å sette pris på min. MANGE!

Men måtte le litt også. Det er så naturlig å ha litt wobbly wobbly her og der, for alle!
Jeg ville vært mer bekymret hvis noen satt fremoverlent sånn å ikke hadde noe.
Med mindre en er fitnessmodel, og følger cutting diet og skal konkurrere i morgen, og bodyfat nivået skal være superlavt og du har såklart superkontroll på det du gjør.
Then, go you.
(Selv de har en plan og vet at å gå på cutting diet permanent er IKKE bra eller sunt)

Jeg er for glad i mat til å gidde :3

Håper at for uansett hvilken kropp du har, så håper jeg du liker kroppen din, eller på et tidspunkt lærer å like den, eller finner noe med den du liker – as a starter.
Det fortjener du. ^_^
Og husk : Selvtillitt og utståling er tiltrekkende.
(Ikke vær sint på meg for å snakke om mage og kropp, som sikkert er et sårt tema for mange. You know, internet… jeg har lest for mange kommentarfelt, alltid en som skal bli trigget. He he.
Jeg vil bare at du skal ha det bra, i DIN kropp, samme hvor mange eller hvor få whobbly whobblies du måtte eie!)
I dag skal jeg spise taco!

. . . .Så mye for crossfit blogg.

Så bare for å følge mitt eget Tema.
Her var gårsdagens WOD

E90sec for 12 min:
1, 2 Strict Pronated Pull-Ups (weighted)
2, 7,5-15m Handstand Walk
Fitness = 8 feet assisted stridt pull-ups + 2 Wall Walks / 20 Plank Shoulder Taps
Advanced = HSW over obstacle
AMRAP 14
1 min on / 1 min off
1 Devil Press
2 Push Jerks
2 Box Step Overs
(Double DB – 2 x 22,5/15)
Fitness = Single DB (15/10)
Advanced = 2+4+4 reps
(Box step overs can be done both in front rack or farmers carry)

Den var fantastisk bra. Lærte utrolig mye på Del 1, ved at jeg som gjorde Wall walk – vi hadde oppvarming med å stå ganske lenge inntil veggen, og bare holde posisjonen.
Dette var dealbreaker for meg. Herregud.
Det ble SÅ mye lettere å ta en skikkelig wallwalk etterpå, og ikke så skummelt som det pleier å føles.
TUSEN TAKK!
Dette må jeg gjøre oftere.

Del 2, ble ganske juicy for skuldrene. Jeg begynte cocky med å knuse til med Rx vekt,15 kg, men måtte bare fint jekke ned til 12.5kg etter det første minuttet. Utrolig mye tyngre med 2 dumbells enn 1, gitt :3

Men, bra team, bra økt. Jeg er fornøyd.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg