Ah, mer løping . . .

Det var min første tanke under gårsdagens treningsøkt, da jeg sto fremme og stirra på tavlen i en halv evighet som om den ville endre seg om jeg stirret lenge nok.
Totalt 1600m skulle vi igjennom, i to runder på 800m.
Kanskje ikke så mye for noen, men for meg kunne det like gjerne vært en liten maraton.
En ting er å løpe distansen, men når de gir deg en tidsramme – da blir det litt mer.

På 6 minutter, måtte en klare en 800m.
Eller mer ideelt – Under 5 minutter, så du fikk litt tid til Overhead Squats og Toes To Bar resten av tiden.
Jeg var skråsikker på at å løpe 800m på 6 minutter var uaktuellt for meg. Så jeg satset på å at når treneren kauket ut at det var gått 5 minutter, så skulle jeg avbryte løpingen og gå inn å gjøre resten.

Men av en merkelig grunn så klarte jeg 800m under 6 minutter. Ikke mye under, men under.
Første runde klarte jeg akkurat en runde før tiden gikk ut.
Andre runde fikk jeg akkurat gjort ferdig Overhead Squats, tror jeg. Ha ha. Men klarte å løpe under 6minutter !!
(Ble forbiløpt med 400meter av noen, men men. . . )

Når man var ferdig med dette, så var det noen deilige 2 min. pause før det var i den andre cardio økten.
Roing og Burpees over Rower.
Masse. . . roing.
1000m row, og det som var igjen av tiden ble burpees.
På en måte hadde man lyst å unngå burpees med å ikke ro så aggresivt, men da mister en litt av poenget med økten.
Jeg la meg på en phase som ikke var killzone, men roing blir alltid syrete på beina uansett zone. . . Ble vel ferdig med 1000m på 5 minutter pluss minus, så var det resterende minutt med burpees over roweren.
Phewf.

Hørte noen si etter økten at det var en gøy økt…. jeg vet ikke om jeg er enig.
Ha ha.

Men jeg vet jeg trenger cardio-trening, så jeg syter bare, men gjør alltid økten så godt mitt nivå klarer. En vakker dag, må det merkes forskjell. . . lever i håpet.

Så på dagens program. Ingen  løping – men de klarte å skvise inn roing, da. Ikke mye bedre :p

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg