100 Thrusters – go?

Kalsu!
100 Thrusters og 200 Burpees. (Lættt)

. . . . Oppskriften på det værste av det værste innen trening. . .

Og dette betalte jeg (mye) penger for!
Det var mye om og men, om jeg i det hele tatt skulle gidde – når du ser det eneste på programmet er bare en øvelse, så er det ikke alltid veldig gøy – men jeg måtte slå det fra meg og bare gå. Thrusters er en veldig god øvelse for både bein og skuldre, så må bare bite tennene sammen og gjøre det. Jeg trenger det!

For de som ikke vet : Thrusters er en øvelse med en stang. 
Du henter den fra bakken fremfor deg, får den opp på skuldrene fremfor deg, sett deg ned i en squat med stangen, reis deg opp og press stangen over hodet. Det var 1 rep.
Så en front squat med push press.

Det var i tilegg en Benchmark øvelse, som ”desverre” betyr at den kommer tilbake neste år. Så da har jeg en score jeg må forbedre.

Jeg husker jeg så lenge på økten da jeg kom for å finne ut hvordan jeg best kunne dele den opp slik at jeg kunne holde et jevnt tempo og tall pr minutt.
Vi kom jo frem tilslutt med at hvis du gjør 2 og 3 Thrusters hvert minutt så klarer du akkurat time cap på 40min.
Husker jeg tenkte at : ‘‘3 Thrusters på ett minutt er jo ikke så gale” . . . men det var før jeg innså at hvert hele minutt starter med 5 burpees, og jaggu tok jeg gruselig feil. 3 Thrusters ble fort akkurat det du klarte, før du kravler deg til 15sekunders pause før neste runde starter, om og om igjen 40 (!) ganger.

Det var virkelig en mental utfording, ikke minst fysisk.
Jeg.Hater.Thrusters.

Vanligvis ville jeg valgt 25kg på thrusters, når det er litt flere reps enn jeg helst vil ha, men tenkte denne gangen at jeg burde øke litt – bare bittelitt, alle monner drar på veien til å bli sterkere. Så jeg la på 27.5kg. (Ikke 40kg som økten opprinnelig ville ha det til. HellNO, da hadde jeg ikke kommet langt. Ha ha)
Jeg begynte med en tro på at om jeg klarer 5 pr minutt, så er jeg ferdig på 20minutter. . . Det varte 2 runder, så havna jeg ned på 3-4-3-2 osv . . . og landet på 31 eller 32 minutter da jeg var ferdig. Ble liggende på gulvet der en stund og tenke igjennom livet.

De burpeesene i mellom ble kjempevanskelige. De var nesten verre enn Thrustersene på et tidspunkt. Herre. Tror samtlige krøp seg opp og ned på slutten.

Men jeg er glad jeg gjorde den, for det føltes godt etterpå. Mestring. Og det virket som alle de andre som våget seg på denne også (forhåpentligvis) hadde litt denne følelsen etterpå.
I bow in the dust for alle som har vært igjennom denne!

Fy for en økt.
Trenger ikke den tilbake anytime soon.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg