Jo dyrere utstyr du har, jo bedre er du.

Er det ikke sånn at hvis du har det fineste treningstøyet så blir du automatisk mye sterkere?

Ser du smashing ut så løfter du mer, særlig hvis du har ekstra dyrt løftebelte eller noe som glitrer.

Kanskje ikke helt sånn det virker (desverre) men det som stemmer er i hvertfall at du ser smashing ut.

Når jeg begynte med Crossfit, så fallt jeg også i den fellen at jeg vil se smashing ut, og ha alt det de andre har. Man er ikke skikkelig Crossfitter om en ikke har kjøpt alt som står crossfit på!

Hva skal en si. Jeg var singel igjen etter mange år, flyttet og ville starte alt på nytt. Det begynte med
Crossfit da, og alt som fulgte med.
Jeg ville ha nye sko, klær som står CF (Crossfit) på, siden de også ofte var i veldig god kvalitet, samtidig som designet så bra ut. Win-win.

Det var full fyr på nettshopping! Masse nye treningsklær, som forøvrig er det jeg liker å handle mest, hvis jeg må handle. Jeg liker egentlig ikke å shoppe. Det er kjedelig, og tidkrevende.

Men dette var gøy!

 

 

 

Nå vet jeg ikke hvilken rekke følge ting skjedde i, men sikkert alt i løpet av noen få mnd.

Det ble klistremerke på gammel hoodie, med logoen til gamlegymmen på.
Det ble singlet(er) Viktig å vise alle hva jeg gjør på . . . siden ingen spør likevel.

 


Sport bh’er måtte en plutselig ha. Tror jeg har kjøpt 4 stykker på relativt kort tid. Utrolig comfy, de der. Selv om mange av disse er ment til å være utrolig trange å ta på, men de er fantastisk komfortable på, selv om en må krige med å få de av og på seg. Merkelig.

For på Crossfit så er det helt greit å kle av seg på trening, menn og damer. Hvis du vil.
En må nesten, da noen økter har så høy puls at en omtrent kveles av klær, som ofte allerede er gjennomvåt av svette før du tar av deg.
Det er nok alltid den der ute som tenker : ‘‘Øhø, de som trener i bariss eller i sports-bhen, eller i singlet skal bare vise seg frem”
Jaja, kos deg med en så oppløftende tankegang, du.
Her er det ingen som bryr seg. CF-gymmer er ikke som et vanlig treningstudio. Her er det svette, stemningsmusikk, bråk fra utstyr som droppes (jeg hater det litt, men overlever med ørepropper), kalk og høyt tempo til enhver tid 😉  Her viser vi oss alle frem med å møte opp slik vi er, i den formen og fasongen vi har. Vi trener og koser oss. Ingen som ser på sidemannen likevel. Det har vi ikke tid til når vi er opptatt med å ikke dø selv 🙂


Mer CF logo klær!


Grips.
En sånn greie en tar på hendene for å ikke flå oss selv etter 500 pullups.
Mine er sikkert de billigste jeg fant, siden jeg ikke helt visste hva det var når jeg kjøpte de, eller om jeg ville bruke de i det hele tatt. Det har egentlig vist seg at jeg ikke bruker de så mye, da jeg ikke får noe bedre gripp med dem. Bruker de kun når huden i hånden er så sår eller sprukken at jeg ikke har noe valg.

 


Løftebelte!
Det er noe jeg lenge har gått rundt og sagt jeg ønsker meg, men aldri kommet så langt å faktisk skaffe meg et. Ikke før nå nylig. Et rosa et.
Gymmen har hatt noen belter til utlån, men aldri i min størrelse (altså liten), så etter å ha irritert meg over dette lenge, måtte jeg bare kjøpe mitt eget.
En kan jo diskutere om jeg i det hele tatt trenger ett, da jeg løfter ikke SÅ tungt, og veldig sjelden tungt-tungt.
Men som sagt : Jeg må ha alt de andre har. Og det ser kult og profft ut å bruke.
Er litt pinlig med 45kg PowerClean og belte, men. . . satser på at folk flest er opptatte med å svette og slite med seg selv, så de ser ikke i min vei 😉

På deadlift syns jeg det er godt med belte i hvertfall, eller squats : For helsemessige grunner. Beskytte korsryggen litt ekstra. Den er dødskjip å skade (!)


Åhja, disse.
Dette er det første jeg kjøpte. Og disse var dyre!
Jeg tenkte : Jeg trenger crossfit sko.
Og jeg tenkte da egentlig på helt vanlige ”all around” sko, og trodde det var det jeg kjøpte.
Neida. Det oppdaget jeg på trening.Da treneren kommenterte det.
LØFTESKO
Sykt flaut, siden jeg løp rundt med dem i god tro på at : Jøss så rare de var, dette er sikkert en sånn CF greie”. Det var bare meg som trengte å bli vant med dem.
Har ikke brukt dem så ofte, siden de skal spesifikt brukes ved enkelte løft, som squats, snatches, cleans – sånne rare olympiske løft. Løft der en vil ha en god fot i bakken, og stabilitet.
Så de blir brukt på timer det er mye sånt. Ikke min favoritt, men – får i hvertfall brukt dyre sko. Ha ha

Så den som kjøpte ”vanlige CF gym shoes” rett etter den timen, det var meg.
Som også var sånn merkesko, og dritdyre. Det er 3 år siden, og jeg bruker de enda. Skikkelig gode sko 🙂

Jeg har egentlig ikke råd til sånne ting. . . men. . . er man i en ny etableringsfase, så er det bare sånn.
ALT NYTT


Knee sleeves.

Sånn som man trøkker over knærne for å beskytte dem ved løft. I mitt tilfelle tunge løft, da disse er litt tykkere. Kan kjøpe tynnere også for mer allmenn beskyttelse.
Men jeg fikk en lett betennelse eller en strekk en gang over kneet, og da kunne jeg ikke squatte på 2 uker, eller noe som lignet, eller krevde noe som helst av knærne. Jeg kjøpte sånne i den forbindelse. Gidder ikke det igjen. En skal ikke ha full tro på at dette sikrer deg for skader i all evighet, for det gjør de ikke, men de kan støtte opp og holde leddet varmt, så en reduserer sjansen for skade i hvertfall.
Veldig grei på knebøy og slike ting. Noen sverger til placebo-effekten og sier de løfter mer med sånne på.
Jeg er stor fan av placebo, så det skal jeg også gjøre, løfte mer.

Ikke at jeg er veldig sterk i beina, eller ved knebøy øvelser. Syns det er så kjedelig, så øver aldri på det. Men, greier skal man ha – fordi det ser profft ut 😉

4 kommentarer
      1. Ja, det kan jeg godt.
        Det jeg mente er at, la oss si jeg tar på meg en dyr svømmedrakt, og hørt at den gjør at du svømmer fortere.
        Så svømte jeg fortere og fikk bedre tid.

        Men det var nok ikke drakten sin skyld, men siden jeg trodde det de andre sa- og det virket, så blir det for meg en placebo-effekt.
        (dette er noe jeg erfarte for sånn 20år siden. )
        Om det er brukt rett ut i fra ordboken, kan sikkert diskuteres, men det var ikke så viktig i denne sammenhengen. Jeg er ikke så gramatisk korrekt 😉
        (Bare når det kommer til jobbsammenhenger eller viktige ting.)

      1. Det kan godt hende.Så lenge ting virker, så kan en kalle det hva en vil for min del. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg