Hvordan er det å glede seg til trening?

I dag kjenner jeg at jeg gleder meg til trening. Det er ikke alltid slik, mange dager så går jeg bare fordi det er en del av den ukentlige rutinen, og jeg vet at jeg får ingen progresjon av å sluntre unna, heller føler jeg meg ikke bra hvis jeg gjør det. Går rett og slett fordi jeg ‘må’.
For det er progressjon jeg vil ha, og det er alltid det jeg jobber mot på trening.

Men noen dager gleder man seg.
Jeg sitter nå på jobb og venter. Drikker teen, ser på klokka, snart lunch!

Hva tenker jeg når jeg gleder meg til trening : 
1: Jeg trenger å bevege meg. Jeg kjenner jeg har energi til å bruke akkurat der, på trening. Jeg har lyst å bruke den energien der.
2: Jeg føler meg motivert til å prøve å ta litt i. Løfte litt tyngre, ta et ekstra løft, gjør den burpeen litt fortere, forsøk å løp litt bedre enn jeg har gjort før.
3: Jeg er i godt humør. Det hjelper alltid på å ha lyst til ting.
4: Jeg har lyst å treffe folk der, skravle med kjente og introdusere meg for ikke så kjente medlemmer.
5: Mest av alt, jeg vil virkelig gjøre en god økt i dag – uahvengig av hva som står på programmet. Jeg vil pushe meg selv. Jeg kjenner på kroppen at den er klar for det.
(men skal passe på tattoveringen selvsagt og ikke gjøre noe som ikke er anbefalt. De sier etter 48timer kan du trene igjen etter tattovering… jeg har googlet. Og det er gått 48 timer når jeg skal trene, så yey)

Så med den innstillingen klar  – så satser jeg på at den varer til kl 17, og at dagens Wod blir en skikkelig god følelse for meg i dag.
Det er veldig gøy hver gang denne følelsen kommer frem, synd det ikke er hele tiden. Ha ha. men nyter øyeblikkene de er her.
Mulig Bergenssolen hjelper litt på, med både humør og motivasjon.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg