Høy intensivitet – på en mandag!

Ja ja, boksen vet å starte ukene med øktene sine med godsaker. . . .

HØY intensivitet . . . (Jeg måtte faktisk google hvordan man skriver intensivitet. . .  hahah)
Anyways.
Det var det de lovet. Jeg rullet på bakken i fosterstilling etter økten. Lå der i en gode 5 minutter før jeg klarte å komme meg opp. Kan skylde på Astma, men vet ikke om det skal få hele æren. Kondisen er ikke superepisk heller. Kanskje jeg skal spørre legen om jeg kan få en ny astmamedisin – etter jeg har begynt med Crossfit så ser jeg flere anledinger enn før der de faktisk kan komme til nytte. . .  Å puste er liksom ikke undervurdert.

Det var en SÅNN økt i dag.

EMOM 32
1, X Cal Row
2, 8 DB Farmers Carry Reverse Lunges + X Double DB Power Cleans
3, 6 Burpees + X Toes to Bar
4, Rest
X = lowest number of reps in any round
RX = 22,5/15
Fitness = 15/10
Advanced = 27,5/17,5
🔴 Intensity target = hard

Det ene minuttet med pause var hellig kan du si.
Men når de skriver x- er score – det betyr ALLTID at dette er den pulsy økt. Jeg tok ikke feil i dag heller.
Dzeezj.
Av en eller annen grunn låste jeg meg på at jeg ikke ville under 10 CAL på scoren, så jeg trøkka på da. Lå på 14 den første runden, så 12, neste. . .
Det ble fort tungt og seigt.
Delen med Lunges og Power Cleans med 15kg dumbells var ikke deilig heller. Lå på score med 8 første runden, så sank det ned på 5 fort etter det.
Burpees og Toes to bar – følte jeg fikk første runde bra til, men etter det så ble det slacky fort med den økende pulsen.
PAUSE!!

Tror final score ble :

-12 Cal , row (Fornøyd, egentlig. Når du ror ved siden av treneren så tør du ikke annet. Beste passive push en kan få, ha ha. )
-5 Double DB power cleans. Jeg var så død halveis inn i økten at jeg var klar for å legge meg ned når det var 3 runder igjen. Noen sa at jeg måtte komme meg opp.. så da klarte jeg på nød og neppe og skvise inn 5 reps. Mens jeg strever med å puste skikkelig. Ha ha
-5 Toes to bar. Det så mest ut som noen halvdårlige toes to mark/knee raises på slutten.

Herrefred, dette var en av de virkelig harde øktene. Ser sikkert ikke så gale ut, men det er 32minutter med ganske høy tempo hele veien.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg