Alle er så sterke i squats. . .

. . . unntatt  meg.

Har sikkert noe med at jeg misliker å knebøye så hinsides. Gjør det ikke med mindre det står på programmet, men innser nå at jeg burde skvise det inn oftere. Jeg har jo gjerne 30minutter til gode før hver time som jeg kunne brukt til beina. Gjør jeg det? Nei.
Jeg trenger jo også de 30 minuttene til å gjøre mobilitetsøvelser.
Så hva trenger jeg mest?
Hva vil jeg mest?
Jeg har lyst å si jeg trenger begge deler, men jeg vil jo også på mirakuløst vis bli sterkere i beina, så da må jeg jobbe mer.
Så jeg har egentlig bestemt meg sånn nå – at jeg må trøkke inn mer squats i hverdagen. Problemet er ofte at ‘løfterommet’ på gymmen alltid er full, og jeg får ikke plass til knebøye der rackene er.
Så, ny plan. De dagene det ER plass – da skal jeg knebøye. De andre, mobilitet. Eller utfall med vekt, eller noe.
Vi få se.

Når jeg sier jeg ikke er sterk i beina så sammenlikner jeg meg selv ofte med de som er det.
Jeg kan løfte 70kg på en god dag, men kanskje teknikken får en ofring. I går gikk jeg bare opp til 65kg.
De sterke damene passerer fort 100kg og mer.
Da føler en seg litt puny. Men, der igjen, jeg er ikke en styrkeløfter – Kan skylde på det.

Gårsdagens program så slik ut.
Squatten gikk som den gikk. Jeg kan skylde på dag og natt, men til syvende og sist er det bare meg som
må trene bedre som kan gjøre en forskjell der.

Del 2 var kjekk nok, men rest-hosten som jeg ikke blir kvitt gjør alle slike økter ekstra krevende mht puls.
Men ellers syntes jeg at jeg klarte V-upsene bra. Ha ha.
Prøvde også å løfte litt tyngre enn jeg pleier på Box step overs, samt thrustersene.
Ble ikke supermange runder, men ble svett – så må være godt for noe.

Vi tar det en dag om gangen. Plutselig kommer det en PR, eller en god runde.

Ellers er dagens utfordring dette :
Den ser litt gøy ut, egentlig.

Dumbell deadlift er jo noe en ikke gjør så ofte.
Farmers hold er bra for kjernen. (Gå frem og tilbake med en tung vekt i hver hånd. Ikke svai fra side til side mens du går)
Hanstand walk kan du drite i. Her blir det Wallwalk for min del. Trenger å bedre teknikken der uansett så ingen fare.

Roing. Meh.
Syns roing er kjempeslitsomt, SÆRLIG med Burpees over roer etterpå. Jesus, den kombinasjonen skulle ikke vært lov. Det er skikkelig brenn på lårene.

Så lurer jeg på hvor mange ganger vi skal gjøre dette. En 10 minutters økt hørtes litt for komfortabelt ut.
Regner med vi skal gjøre det to runder. . . kanskje 3. Håper det ikke er 3.
Ha ha.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg