Styrke med eller uten Jerks.

Da var det ny uke igjen.
Ny uke til å lære seg Clean and Jerks, og få til Jerken. Ongoing struggle her. Av en eller annen grunn sån vil liksom ikke hjernen at knærne skal bøye seg slik at alt blir en push-press.

Men i dag(eller i går rettere sagt) fikk jeg det inn med t-skje (igjen) og preppet litt på det, og i følge Snorre så ble de 217% prosent bedre. . . Så da vet jeg ikke helt hvordan de egentlig så ut, kontra nå. Ha ha.
Følte ikke selv at jeg hadde en superfin flow, men så kan jeg ikke se meg selv løfte heller, så. . . få bare stole på at noe ble bedre.
Da gjelder det å huske det jeg gjorde til neste gang.

Økten var delt opp i to deler.
Styrke og Galskap.
Som vanlig. Sånn det MÅ være.

Styrkedelen var her jeg skulle øve meg på det jeg ikke kan. Og så lenge jeg ikke kan løftet teknisk godt nok, så kan jeg heller ikke løfte masse kg over hodet. Så det ble ikke masse kg over hodet, men prøvde å lære hjernen og kroppen hvordan løftet skal se ut, og hvordan det skal føles. Det går nok litt tid til det sitter uten at jeg trenger å tenke over det, men gleder meg til den dagen.

Del to var både gøy og krevende.

Det ble heller ikke Rx vekt her. You crazy, 55kg over hodet virker helt uvirkelig at jeg skal klare noensinne, pr i dag.

Og for orden skyld er det veeeldig mange reps, særlig i begynnelsen. Noe som vil tære på overskuddet ganske fort om en starter ut for hardt.

Hver gang jeg tror jeg skal finne en balanse, og ikke starte for hardt, men heller ikke gjøre det for lett for meg selv, så sliter jeg med å finne den ‘rette’ vekten.

Jeg hadde valgt  25kg på den første , 30kg på den neste og 35kg på siste.
(Dvs: 9 Deadlifts+9 Hang Power Clean+ jerks , så inn i 8+8+8 osv)

Jeg kom i mål på 11:52min, tror jeg.
Selv føler jeg at jeg er glad jeg kom igjennom, men likevel en følelse om : ” Burde jeg hatt litt mer vekt på. Kanskje bare et par kg”?

Selv om jeg var ganske bra sliten tidlig og underveis i økten, så tror jeg innest inne jeg lå meg på et lurt sted (ellers hadde jerksene ikke sett ut, og jeg ville aldri fått de til å prøve å se ut som en jerk, men heller som en slapp push press. Da tror jeg 2kg ekstra hadde gjort veldig stor forskjell på tiden, om jeg ville kommet igjennom i det hele tatt)
Det er vanskelig å synse seg til. Kanskje jeg burde gjøre en greie av å ALLTID ha 27.5kg i stedet for 25kg fremover? For å pushe meg litt fremover. Det er lett å havne i en komforsone, og det er ikke der man utvikler seg.
Og jeg er veldig flink til å bli værende der det ikke er skummelt.

Ellers skulle jeg hilse og si under oppvarmingen fra Trener Snorre: ”Det er dette man får stor bryst av”
Eller noe i den dur. Sikkert ikke ordrett
Aka: Pushups i massevis, og på kreative måter, det er løsningen om du vil bli buff der oppe :3

Jeg hadde mer lyst å legge ut bilde av T-skjorten hans, men det glemte jeg : ”The biggest Jerk” (in the gym/At crossfit, eller noe)
Ha ha , syns den var så passende for dagens Wod. Jeg skulle hatt en sånn selv.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg