Styrke, kardio, gymnastics

Det blitt litt av alt med crossfit, om en liker det eller ikke. Men stort sett så liker vi det slik. I hvertfall jeg. Selv om at alle tingene kan være ganske frustrerende innimellom, av forskjellige grunner.
Styrke er frustrerende når en føler seg så mye svakere enn ALLE de andre.
Kardio er fustrerende når en ikke er like rask som alle de andre. Pluss at det er veldig fustrerende når en blir begrenset av astma og ‘jeg-får-ikke-puste-syndromet-‘
Gymnastic er bare fustrerende i seg selv, fordi ALT er vanskelig, og innimellom føles det nesten helt utenkelig at jeg noensinne skal få det til.

(Helt til du i et magisk øyeblikk får til noe. Da er all fustrasjonen verd allting) 

 

På mandag fikk jeg ikke plass på dagens WOD, så det ble egentrening for meg selv. (Eller jeg fikk plass 10min før timen skulle begynne, men da var jeg allerede godt i gang med annen trening)
Så benyttet anlendingen med å gjøre litt knebøy og litt skulderpress. Bein og skulder-dag med andre ord. Jeg syns ikke knebøy er veldig gøy, men å bygge opp styrke i beina er noe jeg sårt trenger, så why not.
Det ble ganske tydelig når jeg holdt på der at BOY. . . her var jeg i dårligere form enn jeg trodde. Nesten flaut. (Når nesten utelukkende alle kvinner er sterke i beina. Jeg tror jeg aldri hadde den ‘rumpe’ greien/fasinasjonen, med å trene til dette. Det var mer viktig med sterke armer og rygg for meg. Ha ha)
Men siden jeg er en ÆRLIG crossfitter, så : Det ble 12reps på 40kg x 4runder.
Bare der knyttet lårmusklene seg såpass at jeg har gangsperr enda (I dag er det onsdag) Jeg hadde virkelig trodd jeg i hvertfall burde klare 12x50kg, men jeg turte ikke pushe på mer der og da, siden lårmusklene sa klart i fra at jeg ikke skal ta mer knebøy denne dagen, men etter litt skulderpress med lette vekter (for å øve på å holde stangen bent) så gjorde jeg noen andre øvelser med beina.
Kanskje det er disse sammen med knebøyen jeg kjenner i dag?
Poenget : Jeg ble sliten i beina!

Kjenner ikke noe i skuldrene, så jeg tror ikke jeg gjorde en god nok jobb der, men følte hele tiden at det var beina som skulle jobbe mest når jeg først skal ta egentrening.


I går var det WOD igjen.
Det var øving på Snatches igjen. Min favoritt. (ha ha)
Ble ikke noe banebrytende ny spennende vekt, men fikk øvd på teknikken- selv om jeg føler den blir ganske halveis med en gang jeg syns det blir tungt. Får liksom ikke inn den eksplosiviteten alle snakker så varmt om.

1 Power Snatch
1 Hang Power Snatch
7SET

 

Etter dette var det en EMOM3, 12min (Every 3minute On the Minute)

Så det var 3 minutter på sykkel.
Så rett inn i 3 minutter AMRAP med
2 wallwalk
6Deadlift 70kg

(så gjorde du det der 2 ganger)

Aldri feil å øve på wallwalks, men jeg strever fortsatt med å nå den berømte linjen hendene skal treffe (sånn at man er nærme nok veggen) det er alltid 1-2 cm unna med den ene armen.
Stopper liksom helt opp.

Når det er sagt så er jeg i hvertfall fornøyd med at det om ikke annet er i hvertfall 1 øvelse jeg klarer å ligge på rx’vekt (Deadlift) selv om det ikke alltid går superfort, så vet jeg at jeg kan.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg