Litt styrke på en Mandag.

Det ble trening i går. Jeg fikk akkurat plass på styrke-timen, så det var kjekt.
Det er en styrketrening time i uken hos oss, den er alltid mandag kl 20:00 , så for de som vil bygge styrke og ikke ha så høy puls, så er disse timene akkurat for deg.
De er også uhyre populære, så de blir fullbooket med en gang. Her må en være tidlig ute 🙂
Skjønner det godt, for de ER veldig gode timer, og instruktøren er kjempeflink med masse kunnskap og kommer alltid med veldig gode tips. Det var hun som lærte meg å ta en Pistol squat, ved å kun gi ett tips. (Stå på noe lavt med den ene foten…MAGIC)

Anyways.
Litt markløft på 65% av max, for meg var det mellom 65-70kg, tror jeg landet på 69kg eller noe. Lenge siden jeg har gjort disse, så var litt greit å ta det på 65%, jeg kjente jeg kunne tatt litt mer, men jeg har ikke tatt de til ‘bare’ knærne før, så sikkert lurt å være litt forsiktig.

Del 2 var også kjekk.
Selv om jeg ikke er veldig sterk her, så er det alltid bra å få jobbe med skuldrene. Hun jeg var på team med var helt sinnsykt sterk. Daymn. Fikk 50kg til å se lett ut.
(Strict press : Løft en stang fra skuldrene og opp over hodet uten å bøye eller hjelpe til med beina)

Vi spøkte også litt med hvordan det en gang var strict press med i Olympiske løft, som konkurranse.
Der de ikke helt klarte å finne ut hvor grensene gikk ved å bøye ryggen for å sikkert kompensere de tunge løftene. Så etter en kort periode så tok de øvelsen ut, fordi… de så sånn ut til slutt, og det virket ikke helt..vel…riktig?

Syns jeg hører det:
”Jeg har bare en naturlig swong i ryggen altså, jeg lover.”

Ser heller ikke helt digg ut for ryggen.
Så sikkert like greit de tok det ut. Inntil de finner en fornuftig måte å ‘dømme’ dette på, så regner jeg med den forblir ute en stund til.

Funny thing var at Norge gjorde det godt i dette løftet, den gangen det var en greie. Ha ha

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Del 3 var selvsagt moro også.
Liker sånne små tabata ting.
Den virket litt uskyldig i begynnelsen, men på siste halvdel av runde to, så kjente du at musklene ble litt seig likevel. Hvis ikke, tok du for lette vekter 😉

God steming.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg