Crossfit inn : Hobbyer ut.

Heh.
Jeg vet ikke om det er dedikasjon, naturlig utvikling igjennom livet eller om det bare er trist – men det er sant.
Crossfit har tatt over alle (nesten) hobbyene jeg hadde, og jeg savner de ikke engang (!)

I 2019 hadde jeg 8 hobbyer.
I 2020 begynte jeg med crossfit.
I 2023 ser hobbyskalaen min sånn ut :
Det eneste jeg gjør på som ikke er jobb og hunden min er :
– Crossfit
– Gamings
– Og litt tegning når jeg er lei av å game.
– Edit : Fikk melding hjemmefra at jeg glemte DnD (Dungeons and dragons rollespill) En gang i uken.Online, men god stemning 🙂

Innimellom en sjelden gang øver jeg litt på gitar eller enda sjeldnere piano.

At det andre har liksom interessen dødd helt bort, sakte men sikkert.
Det er ikke like gøy lenger, om det er gøy i det hele tatt.
Jeg tviholder på noe enda, selv om jeg innerst inne føler det fader bort det også (Laiv. Levende rollespill. Improvisasjonsteater uten publikum… just google it.)
Savner liksom å kjenne at det er noe jeg virkelig gleder meg til å gjøre.

I 2019 var jeg på det 2.året med å lære meg Polsk. Ikke spør.
Jeg besto klasse A1, så var det nok (Aka : Ble veldig dyrt etterhvert) men moro å prøve.
Jeg kunne såklart knust til med Tysk, siden det er mer relevant nå… meeeen. Språk er egentlig veldig kjedelig for meg. Zzzz

Reenactment begynte jeg med i 2005 og sluttet offisiellt i 2022.
Nesten 17 år, men var ikke veldig aktiv alltid.Det var et veldig fint miljø, masse bra mennesker og et sted som bygget meg opp som person, må jeg si. Fikk ordentlige venner som brydde seg om meg og ville bruke tid på meg. Jeg har masse gode opplevelser med denne gruppen igjennom mange år. Venner for livet med enkelte.
Virkelig en bra tid!
Men interessen døde bare ut etterhvert. Og det er helt greit, selv om det tok meg lang tid å innse at ”nå kan jeg ikke forsvare det lenger.” Jeg var mye sur på styringen og retningen klubben gikk i, men innser nå at det var mest et ‘me’ problem… Stuck i gamledager, vettu, og liker ikke forandringer.

Piano. Tok noen pianotimer i en periode, tre år kanskje?
Lærte noe, men ble aldri flink å spille (fordi jeg ikke har tålmodighet til å øve, eller kan telle til 4) Men lærte mye om noter og dynamikk. Og kjøpte El-piano.
Jeg kan mer enn jeg gjorde før, men kan ikke briefe for noen med å ”spill noe da”
Det er som å spørre meg om å synge en sang…Alene…not happening… Har presentasjonsangst!
Spille for læreren var ille nok.

Laiv : Det jeg tvinger meg til enda. Det er ikke noe jeg gjør hver dag. MAKS to ganger i året.
Det har blitt i det siste kostbare affærer med reise til utlandet og bilett som koster opp mot 5000,- pluss reise og opphold.
Sist var tur i Mai til Italia. Var en kjekk opplevelse i seg selv, men. . .alltid et men, og sitter ikke igjen med et veldig stort behov for å snakke om det i timesvis. Det er en passion som jeg ikke sitter inne med ‘lenger’. Men skal gi det noe tid til, for å se om jeg bare var ‘uheldig’, eller om dette også er en døende hobby.

Tegning : Jeg tegner veldig lite for tiden, men det står alltid et prosjekt på tegnebrettet som jeg kan fortsette med når som helst. Litt og litt.
Det er ikke døende, vil jeg si. Det er noe som har vært med meg hele livet, og som ligger i genene. Jeg liker å tegne, men gidder ikke alltid. Liker ikke press rundt det, så jeg tegner litt når jeg føler for det. Har så pass bakgrunn nå at jeg ikke mister all kunnskap mellom hver gang jeg tar i tegnepennen, selv om det ofte går noen uker mellom hver gang. Setter jeg meg først ned å begynner så går det fort en time-to.

Freeletics : Bodyweight trening. Gjorde jeg MASS inntil jeg begynte meg Crossfit , så dette er egentlig blitt bytta ut med CF.

Gaming : Ah, det gjør jeg masse når jeg har noe jeg vil spille. Da fader jeg inn i en annen verden og gjør lite annet – fordi det er så fengende og klarer ikke slutte.
Aka : Derfor jeg har begrenset meg til å IKKE spille noe online, som WOW eller likn. Det pleier ikke gå så bra. Snakker av erfaring. Har begynt og sluttet minst 3 ganger siden 2009 xD
For tiden er det shooter games jeg prøver meg på : Crysis 2 , for øyeblikket.
Så dataspill er nok med meg videre på ubestemt tid.

Kor: Sang i kor fra 2011-2020. I 2 kor en periode. Så kom covid, samlivsbrudd og flytting.. Da ble det andre prioriteringer som tok over. Som ta vare på egen økonomi og sånne ting.
Liker å synge (I kor), men er ikke så flink og mangler selvtillitt og det der.
Men det var en fin tid det også. Lærte masse, og var alltid i veldig godt selskap av de andre koristene.
Pr. idag kjenner jeg ikke sånn veldig behov for å ta det opp igjen – da jeg heller vil. . . lol : trene, enn å øve på noter og gjøre dugnadsprosjekter.

Så er det Crossfit da.
Som jeg gjør 5 dager i uken.
Man, tir, ons, fre, lør.
Stort sett etter jobb, så da er jeg hjemme ca 1830, så skal du lage middag, kanskje ut med hunden, spise middag, dusje gjerne. Da er det ikke så mye igjen av dagen, med mindre en sitter oppe til alt for sent. . . noe som fungerer stadig dårligere når man blir eldre. Ha ha.
Så kommer mobilitets-Yogaen mellom der, sammen med ekstra løpedagen min.
Egentlig har trening tatt over alle hobbyene. Trening ER hobbyen min.
Gleder meg til treningseventer, konkurranser som jeg vet jeg kommer til å tape i, crossfit leker, diverse kurs innen trening – hva som helst som arrangeres føler jeg meg tiltrukke til, og vil prøve, og gleder meg masse til å oppleve det.

Fader. . . jeg må være helt ufordagelig kjedelig blant mine venner som ikke syns trening er det kuleste i verden. :’D

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg