”Flux”

I går ble vi introdusert for en helt NY Benchmark øvelse.
FLUX.
Det første jeg tenker på er munnskyll, men ok.
Denne var litt mer vond enn som så.

Men først litt Front Squats.
Nådde ikke PR denne gangen, men har heller ikke vært med på alle styrkedagene, så har ikke fått øvd så mye på det heller. Men var ikke sååå langt bak heller. Hvis ikke jeg lå akkurat på PR, da. Allerede glemt det. Ha ha. Det var i hvertfall 2.5kg som skillet, den ene eller andre veien.

FLUX.
Overheadsquats skremmer meg alltid når jeg ser dem i programmet. For denne er for meg veldig teknisk vanskelig mht. skuldermobilitet, men også vrist-mobilitet ved håndleddene. Denne runden var det håndleddene som gjorde mest vondt, og der tiden min gikk bort. Når det først gjør vondt der så må en bare stoppe for å ta en pause, shake it loose. Var ganske irriterende, men ikke så mye å gjøre med.
Jeg fikk beskjed at det var viktigere for meg å jobbe med en lett vekt og Overhead Squats, fremfor å skalere ned til front squats. Må jobbe med mobiliteten samt bli trygg på teknikken.
Så der var jeg da – med en 10kg- stang og syns dette er vanskelig. Å ta 30 reps unbroken gikk ikke. Det ble 15 på det beste. Erh. Men, men. Man kan ikke mer enn man kan, så da gjør man det beste med det en KAN. På slutten oppdaget jeg at hvis jeg ikke holder stangen så sykt bredt så ble det bedre for håndleddene, men vet ikke om det blir godkjent løft… men ingen sa noe på det så… godt nok for meg.
Fullførte på 12:23minutter (med roing istedet for løping)
Trening ble det uansett for i dag er armene mine et mareritt. Sykt stiv i hele overamene. Føles bra. Egentlig.

De ser sånn ut :  

WEDNESDAY

FRONT SQUAT
Build up to 1RM Front Squat within 20 minutes
«FLUX»
For time:
30 Overhead Squats
800m Run
20 Overhead Squats
400m Run
10 Overhead Squats
Time Cap = 13 min
RX = 40/25 kg
Fitness = 30/20 kg Front Squats
Advanced = 50/35 kg
Nå skal jeg en uke på ferie, så da blir det ikke så mye trening -.- , men skviser sikker inn noe hotellrom yoga her og der, bare for å ikke stive helt inn.
Hvem vet, kanskje Italia kan by på en lokal CF gym i nærheten 🙂
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg