Deadlift PR

I går tok jeg en egentreningsdag. Det skjer så og si aldri, men jeg orket ikke tanken på å gjøre OPEN økten en gang til, så da ble det annerledes. Ha ha.
Har fortsatt ett par uker igjen av deadlift programmet jeg følger, så det måtte gjøres uansett.
Var litt spent på denne, da det var 3×3 reps av 95% av max.
Dvs jeg skulle løfte 3x100kg, 3 ganger . . . puh. Jeg har aldri løftet mer enn 1x96kg før.

Jeg klarte de første 3×3
Så ble det 1×3
Så 2×3

Men det kjentes veldig rart og ikke minst bra av å få stangen opp av bakken (!) Mestring. Veldig gøy når en fikk til både 2 og 3 etterhverandre også.
Så kan trygt si at det programmet virker som de lover 🙂
Er veldig spent på hva nå min egentlige max blir. Jeg har trent ut i fra at den er 105kg, men jeg har som sagt aldri løftet mer enn 96kg. Men å trene på denne måten så kan du ‘lure’ kroppen til å løfte mer, og ”plutselig” så har du en ny PR.

100kg er ikke så mye i CF verden føler jeg selv, men det skal jeg ikke tenke på nå. Jeg har løftet mer enn noensinne for min kropp – så det er en aldri så liten WIN. Og det føles bra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det er 100kg på stangen selv om det ikke ser sånn ut på bildet. . . lover :’D

Fun fact : Mens de fleste hører på musikk når de trener så hører jeg på podcast, og stort sett true crime podcaster, grusomme historier fra virkeligheten, synderne, henrettelsespodden, historie og andre verdenskrig podder osv . . .
I dette tilfellet var det ”grusomme historier fra virkeligheten”, denne om en skipstragedie med katastrofale resultater, inkompetante ledere, bortforklaringer og hundrevis av druknede skolebarn. . . At man kan løfte til det  på øret aner jeg ikke selv. .

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg