Uforventet.

Skiftet til treningstøy på jobbens knøttlille bøttekott, og kaster et tilfeldig blikk i speilet (Gjør ikke alle det?) Jeg ble litt ”huh”. De fuck happened ?
For jeg hadde ikke forventet at magen skulle se ut som jeg hadde trent spesifikt på en ting. Noe jeg ikke har gjort siden. . . sikkert 10 år siden, da jeg SKULLE få six-pack på død og liv, og hadde et kjempelangt og hardt mageprogram som jeg skulle gjøre 4 ganger i uken, på toppen av vanlig trening – i seks uker. Det virket, tho, men var et slit.

Dette var egentlig en sårt trengende boost, for jeg føler ikke jeg har fått noe særlig progressjon verken her eller der i det siste. Har liksom ‘bare‘ gått på trening,  gjort dagens WoD og gått hjem. (Pluss litt Yoga stretching, men denne er ikke ‘tungt’ på samme måte, så tror ikke det er veldig relevant der.. Jeg har vært mest fokusert på å åpne skuldrene,om det skal ha vært noe jeg har trent spesifikt på.)
Så har ikke tenkt så mye over det, eller å trene magen. At den har blitt sånn av vanlig WOD var litt gøy å se. (Wod : Workout of the Day)  
Det er jo såklart masse øvelser i Crossfit- wods som ubevisst går (Mye) på kjernen og magemusklene automatisk, så sånn sett så får du mye ‘gratis’ med å bare gjøre det du får beskjed om. Det har jo vært himla mye cardio i det siste også, så det gjør jo sin del for å brenne. (Fett og vilje)

Det er jo også sånn at man kan ikke velge hvilken del av kroppfettet en vil trene bort. Du kan ikke ta 1000 sit-ups og tro at det alene skal ta bort magefettet. 1000 situps bygger nok opp musklene, men skal dem komme frem og bli synlig – så må en gjøre litt mer, desverre. (Med mindre du ikke har noe særlig matefett da)
Da kommer hele pakken med generell styrketrening, cardio og mat inn i bildet. Mat er viktig. Sunt, riktig og nok.
Tar du hele pakka så kommer det kanskje en overraskelse på toppen.
”Også randomly, vil du trene magemusklene så gjør helst andre øvelser enn sit-ups. De er ofte mye bedre for kjerne og helheten.  Planke f.eks, V-sit , L-hang fra bar, eller mountainclimbers. ”

Ganske morsomt på en måte. Da jeg i samme uke følte meg både oppblåst og woobly, og poket på magen min rett som det var. Var egentlig litt myk å sqiushe på. Ha ha.

Kan kanskje se på den kyniske siden, siden jeg ikke har smakssans for tiden (8 dag uten -.-) så spiser jeg autmatisk mindre, og søtsaker er uaktuellt. . . siden DE IKKE SMAKER NOE. . . Det går mest i havregrøt, skiver og frukt (siden det er sunt og smaker kjipt, why not abuse it)
Skal love deg, når smaken er tilbake så er det alle Spandauene på BackStube mine!

Nå er det nesten en stund siden jeg har ‘flexet’, så var på tide nå. Ha ha.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg