Skillwork og sånt.

Åh, på Lørdag var det en kjekk økt.

Syns det er sjelden vi får gjort ‘skill’ work (som etterhva jeg forstår betyr – gjør noe som er fysisk vanskelig, noe du aldri ellers gjør og turn)
Jeg så slik ut når vi gikk igjennom programmet – særlig da de snakket om handstand walk- skillwork.

(Jeg øvde på å sparke meg opp etter veggen.) Men har ikke øvd på dette på lenge pga. jeg vil helst få skuldrene på plass først, slik at jeg kan kjenne hvor ‘enkelt’ dette egentlig er.
Men ble tvunget opp uansett, med armene langt fra veggen.
Jeg : ”Jeg tør ikke. Jeg vil ikke.”
Hilde (trener) : joda, dette får du til.
Og stiller seg klar til å ta i mot beina mine…. altså… her er det ikke noe som heter ”jeg vil ikke”.

Ha ha. Jeg kom meg opp til slutt, stå stødig-ish en stund (men svaien i ryggen var ganske ukomfortabel, da den kompenserer mot dårlige skuldre) men, men.

Skillwork dele var 5 minutter pr post.
3 poster.

1 : Crossovers – umulige hoppetau greie jall. Hopp med kryssede armer. Sånne ting du kan i barnehagen, men ikke når du er over 35 xD

2: Handstand walk.

3: Pull over. Turn deg rundt pullupsbaren.

Utrolig tullete og skummel greie, men kjempesosialt og folk var veldig hjelpsomme og snakket med alle, hjalp hverandre og kom med tips.
Det var kjempedeilig og morsomt å se så fin gjeng vi er når vi får lov til å leke litt. Ha ha.

En kom til meg senere i økten og spurte så fint om han kunne gi meg et tips på handstand.
Jeg sa såklart ja-takk.
Han viste og forklarte hva som var greien, og etter noen forsøk og skuldermobilitet testing, så ble vi enig om at det er ‘ikke meg’ denne gangen, men jeg kunne faktisk skylle på skuldrene mine. De er ikke mobile nok til å la meg stå opp ned.
Både godt å høre, og sykt irriterende. Da de åpnes ikke over natten. Har 6mnd ‘jubileum’ på yoga øvelser for skulderåpner i mai, faktisk. Øvd 4-5 ganger i uken med et 20.30 mins program
Selv om de har blitt bedre, så er det enda en lang vei å gå. Ting tar tid.

Men kjekt når folk kommer frem og vil hjelpe 😀
DET er DET vi snakker om!

Se for en fin, glad gjeng under Skillwork!

Nå husker jeg ikke nøyaktig hele økten for lørdag, men det var en hoveddel på 30minutter, som var ganske seig, men moro.
Team 2
Og er du i team med en maskin av en ungdom, så tør du ikke annet enn å late som at du er en også. Bare å kjøre på.
(Jeg var ikke ungdommen)
. . . . Når du begynner å kalle folk for ungdom. . . ugh, jeg er gammel -.-

Etterfulgt av en ny ‘work for quality’ del, for de som ikke måtte løpe kl 14.
Vi jobbet faktisk på overtid, men det var så gøy så jeg ville ikke gå 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg